Verstappeni ümber puhkenud skandaal sunnib FIAt reegleid muutma

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Max Verstappen.
Max Verstappen. Foto: SCANPIX

16-aastase vormelisõitja Max Verstappeni vormel-1 sarja lubamise ümber puhkenud skandaali valguses vaatab Rahvusvaheline Autoliit (FIA) ülejärgmiseks hooajaks ümber praegused superlitsentsi andmise tingimused.

Vormel-1 sarjas tohib kihutada vaid superlitsentsi omav sõitja ning septembri lõpus 17-aastaseks saav Verstappen, kellest järgmisel aastal saab Toro Rosso tiimi põhisõitja, ongi tänaseks juba täitnud kõik litsentsi saamiseks vajalikud tingimused. Samas on noormees vormeliga sõitnud vaid ühe hooaja, võisteldes Euroopa vormel-3 sarjas. Teised tiimid pole rahul, et noortel võidusõitjatel võimaldatakse sisuliselt kogu karjääriredel vahele jätta, lisaks vähendab praegune superlitsentsi saamise kord selliste sarjade nagu GP2 ja vormel-Renault 3.5 mõttekust noorte sõitjate vormel-1 sarjaks ettevalmistamisel.

Samuti võib nii mõnigi kogenud võidusõitja superlitsentsist praeguste tingimuste tõttu ikkagi ilma jääda. Väljaanne Autosport toob näiteks Monza etapi reedesel vabatreeningul Caterhami rooli keeranud Roberto Merhi. 2011. aastal F3 eurosarja võitnud 23-aastane hispaanlane ei kvalifitseeru superlitsentsi automaatsete saajate hulka, kuna sõitis vahepeal kereautode DTM-sarjas ning pole piisavalt palju vormelitel võistelnud.

McLareni tiimi võidusõidudirektor Eric Boullier märkis Autospordile, et muudatused oleksid mõistlikud. «Probleeme on mitu. Üks on majanduslik – nii mõnigi tiim müüb reedeks sõitjakohti ning otsib sõitjaid, kellele superlitsentsi väljastada ei saa. Teiseks on viimase aasta jooksul tekkinud mitu uut sarja ja enam pole vormel-1 sarja pääsemiseks ühte kindlat teed. Ka on sarjade tase väga erinev ja see teeb sõitjate jaoks asja keeruliseks. Peame superlitsentsi tingimusi uuendama, et ajaga kaasas käia,» sõnas Boullier.

Praegu peab sõitjal superlitsentsi saamiseks olema ette näidata kas meistritiitel või head tulemused madalamatest vormelisarjadest – nende hulka kuuluvad näiteks mitme riigi vormel-3 sarjad, Formula 2 ja GP2. Samuti peab sõitja läbima vormel-1 autoga võistluskiirusel 300 kilomeetrit.

Verstappen läbis vajalikud kilomeetri augusti lõpus. Vormelikarjääri jooksul on ta 25st sõidetud etapist võitnud kaheksa, millest piisab praeguste litsentsitingimuste täitmiseks. Samas sai Verstappen alles paar päeva tagasi teha Toro Rosso autoga esimese põhjaliku testisõidu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles