Red Bulli ja McLareni pakkumisest loobunud Korjus astus sammu edasi

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjus (paremal) võib rahul olla: leping maineka noorteprogrammiga, mis aidanud kaks pilooti vormel-1 sarja, on taskus.
Kevin Korjus (paremal) võib rahul olla: leping maineka noorteprogrammiga, mis aidanud kaks pilooti vormel-1 sarja, on taskus. Foto: Toomas Huik

Eesti noore vormelipiloodi Kevin Korjuse ja tema abiliste töö viljana sõlmiti väärt leping firmaga Gravity Sports Management, mis loob turvatunde tuleviku suhtes ja lubab keskenduda ainult sõitmisele.



2008. aastal Luksemburgis asutatud  Gravity Sports Managementi kodulehel seisab: talent, distsipliin, suhtumine, vaimne tugevus ja mitmed teised iseloomuomadused eristavad paljutõotavat talenti lihtsalt heast sõitjast. Seega, erinevalt Korjusest igaüks tiimi nimekirja ei pääse.

Korjuse värbamisest olid huvitatud ka McLareni ja Red Bulli noortemeeskond, talent paistis silma juba suve keskel, mil eestlase vastu hakati ilmutama suuremat huvi.

«Gravity nagu McLareni ja Red Bulli programmi iseloom on sarnane, enda ridadesse tahetakse ainult üksikuid talente,» märkis Korjuse mänedžer Raivo Tamm, kes lisas, et teistega ei lõppenud kõnelused huvi puudumise pärast. «Kõikidel läbirääkimistel oli huvi tiimipoolne.»

Korjus eelistas Gravityt tavainimesele tuntumatele McLarenile ja Red Bullile põhjusel, et see pakub tulevikuks rohkem variante. Kahe suure tiimi noorteprogrammiga liitudes tuleks tõenäoliselt rühkida edasi kitsamas süsteemis. Kuigi Gravity juht on Renault vormel-1 meeskonna boss Eric Boullier, näivad nende valikud olevat veidi laiemad.

2009. aastal sai Gravity programmi kuuluv Romain Grosjean kuninglikus mootorispordisarjas Renault’ roolis teha kaasa seitse etappi, järgmiseks hooajaks liitub aga samast pundist Virgini tiimiga Jerome D’Ambrosio.

Gravityga liitumine pole pelgalt samm vormel-1 lähemale, vaid tagab Korjusele ka teatud turvatunde. Nimelt hoolitseb just tiim suurema osa sponsorite hankimise eest. «Omade vahenditega oleks väga raske leida raha sõitmaks näiteks GP2 sarja. Eestis naljalt toetajaid selleks ei leia,» kinnitas Tamm. Siit võib järeldada, et vormel-1 vahendite leidmine oleks lausa ulme.

Lisaks finantspoolele luuakse ideaalsed tingimused vormelipilootide arenemiseks: tiimis on sõidu- ja füüsisetreenerid, psühholoogid, arstid jne.

Kuulsaim juhendaja on 2008. aasta vormel-1 maailmameistri Lewis Hamiltoni tippu viinud Adam Costanzo, kelle näpunäidete järgi Korjus juba kuu aega tagasi harjutas.

«Need olid mu elu raskeimad kolm päeva. Juba esimese lõpus oli tunne, et homme enam ei jaksa. Trenn oli kolm korda päevas ja need olid nii rasked, et päeval pidi kaks korda magama,» meenutas Korjus, kes sai treenerilt, kellega pea iga päev e-posti teel ühenduses ollakse, spetsiaalse kava, mille järgi harjutada. «Veebruaris teen uued testid ja siis on areng näha.»

Kuigi lepingu täpsed tingimused jäävad Gravity palvel kuni jaanuari lõpuni saladuseks, on selge, et tulevikus otsustavad just nemad, kus andekas eestlane sõitma peaks.  Tamme sõnul sõidaks Korjus ideaalis ülejärgmisel aastal GP2 sarja ja siis juba vormel-1, kuid praegu on kindel vaid järgmise aasta Vormel Renault Eurocup 3.5 sari, milles sõitmiseks mullu sama sarja 2.0 seeria masinaklassis poole miljoni euro suurune stipendium teeniti.

Korjus lõi Gravity nõusolekul käed mullu konstruktorite karika võitnud Tech 1ga, kelle toonane esipiloot  Daniel Ricciardo kaotas individuaalse MM-tiitli vaid kahe punktiga. Praegu (kõik tiimid pole veel oma järgmise aasta sõitjate nimesid avalikustanud) Eurocup 3.5 noorim piloot Korjus ei oska võimsa CVga tiimi ootustest veel rääkida. Eesmärke saab seada esimese ühistesti järel.

Küll aga teab 17-aastane eestlane, et võrreldes tänavuse edukaks kujunenud masinaklassiga on see hoopis teisest ooperist.

«See sari on ikka jõhkralt raskem. Fakt, et see on 15 sekundit ringi peale kiirem kui minu tänavune auto, räägib iseenda eest,» märkis Korjus, kellel on selja taga üks testipäev, mille jooksul sai läbida 80 ringi. «Kurvid tulevad nii kiirelt vastu, et ei jõua mõeldagi.»

Lewis Hamilton ülistas Kevin Korjuse uut treenerit

Eesti noor vormelipiloot Kevin Korjus teatas eilsel pressikonverentsil, et on allkirjastanud lepingu Gravity Sport Manage­mentiga, kelle treenerite hulka kuulub 2008. aasta vormel-1 maailmameistri Lewis Hamiltoni kunagine juhendaja Adam Costanzo.

Korjus on Costanzo käe all juba kolmepäevase treeninglaagri läbinud ning noor eestlane tunnistas, et austraallane on hingega asja kallal ja pigistab noortest viimase välja.  Et tegemist on väärt spetsialistiga, kinnitab Costanzo kunagise hoolealuse Hamilton kiidulaul 2008. aastal.

«Adam ei mängi suurt rolli ainult minu ettevalmistuses, vaid kogu elus,» märkis Hamilton kaks aastat tagasi Austraalia portaalile heraldsun.com. «Ta on minu jaoks peaaegu nagu vend, kuna veedan temaga aega iga päev. Ta töötab kõvasti, et kindlustada mulle parim võimalik vorm.»

«Ta püüab teha kõik selleks, et minu õlgadelt võtta pinget ja stressi ja teha sellega mu elu lihtsamaks. Ka treeningutesse suhtub ta alati kõva innuga,» lisas Hamilton, kes sai Costanzoga ka hästi läbi. «Me oleme head sõbrad ja naerame kõvasti koos, mis teeb treeningud lõbusamaks.»

Hamiltoni ja Costanzo koostöö lõppes 2009. aastal. Nüüd on Costanzo pühendunud Gravity Sports Managementi tegemistele. (PM)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles