Punktiliider Hamilton ööetapist: kisub põnevaks

Oliver Lomp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Autospordi kuninglik sari vormel-1 hüppab pea ees tundmatusse, kui sel nädalavahetusel peetakse läbi aegade esimene etapp öise Singapuri tänavatel – läheb põnevaks.


Et võistlust peetakse täiesti uuel ringrajal ning ööpimeduses, siis tõotab see tulla põnevamaid sõite vormel-1 ajaloos.


Rada kulgeb linnas, mis on üks maailma ärikeskusi, ning ring läbib paljusid kuulsaid peatuspaiku, nagu näiteks hotell Raffles, mis sümboliseerib Briti kolooniaajastut, kirjutas BBC.


Lisaks sellele, et tegemist on öörajaga, tekitab juba kas või eksootiline võistluspaik lisahuvi. Piloodid ise tunduvad uuest katsumusest pigem vaimustatud olevat.


«Tulemas on väga põnev nädalavahetus,» märkis maailmameistrivõistluste punktiliider Lewis Hamilton. «Ma ei ole küll kunagi öösel võidu kihutanud, kuid usun, et see ei tekita probleemi. Teistel spordialadel on pimedas võistlusi peetud ning Singapuris on seks tarbeks kõvasti vaeva nähtud. Arvan, et seal toimub midagi enneolematut.»


Võistlus peetakse pühapäeval kohaliku aja järgi kell kaheksa ning pilootidel tuleb läbida 5,1 km pikkune rada, mis on valgustatud 1485 prožektoriga – nähtavus peaks olema neli korda parem kui mis tahes staadionil spordivõistluse ajal. Valgustite töökindlust tagavad kokku 12 generaatorit, ent üleüldise elektrikatkestuse ohtu välistada siiski ei saa – ajal, mil ringrajal kihutab 20 autot kiirusega 300 km/h, on korralik nähtavus vägagi tähtis.


Osalt oli ööetapi idee algataja vormel-1 pealik Bernie Ecclestone, kes soovis sellega televaatajate arvu suurendada. Kohaliku aja järgi kell kaheksa algavat etappi saab näiteks Suur­britannia elanik jälgida päeval kell üks.


Pilootidele ja meeskondadele võib kõige suuremaks probleemiks kujuneda ajavahega harjumine.


«Me ei aklimatiseeru, kuna jääme Euroopa aega edasi,» märkis Hamilton.
See tähendab, et õhtusööki tuleb pilootidel süüa kohaliku aja järgi keskööl ning magada tuleb päeval.


«Inimorganism on harjunud päevavalges olema aktiivne ning öösiti magama,» selgitas Toyota meeskonna arst Riccardo Ceccarelli. «On väga raske Euroopa aega Singapuris hoida.»


Suurim probleem on, kuidas piloodid ja meeskonnaliikmed saaks end piisavalt välja puhata, kuna magama tuleb minna öösel. Hamiltoni meeskonnakaaslane McLarenis, Heikki Kovalainen selgitas, millised meetmed kasutusele võetakse.


«Meeskond teeb kõik selleks, et hoolimata ajavahest suudaksime end välja puhata,» rääkis Kovalainen. «Näiteks meie hotelliruumid kaetakse kinni, et saaksime keskpäeval magada. Lisaks ei lasta koristajaid tubadesse ning ka telefon lülitatakse välja, et selle helin ei segaks. Hea une nimel isoleeritakse meid välismõjutajatest täielikult. Peab olema täiesti kindel, et organism ei lülitaks end ümber kohalikule ajale.»

 
Valitsevat maailmameistrit, soomlast Kimi Räikköneni ei näi uued tingimused aga mitte karvavõrdki segavat, pigem vastupidi.


«Mulle on alati meeldinud lõunani põõnata,» muigas Räikkönen. «Seega on olud minu jaoks ideaalsed.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles