Kommentaar: kas autorallis algas Ott Tänaku ajastu? (5)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: Nikos Katikis/M-Sport

Ott Tänaku karjääri teine MM-ralli võit ei pruugi olla nõnda magus kui Sardiinias tulnud esimene, kuid see on seda muljetavaldavam. Eestlased on ikka rohkem kruusateederahvas ja esikoht asfaldietapil annab rallimaailmale selgelt märku, et meie mees on valmis võitma igal pinnasel ja on seega ehe pretendent MM-tiitlile. Seega on väärt arutleda, kas autorallis on algamas Tänaku ajastu.

Peamine pooltargument on juba esitatud: kui Tänak on võimeline võitma lisaks kruusale ka asfaldil, ei ole tema jaoks võimatut enam midagi. Veelgi enam, mehe aktsiad on rallimaailmas tõusnud taevasse ning Tänak ja kaardilugeja Martin Järveoja saavad kõigi eelduste kohaselt endale järgmiseks aastaks valida täpselt sellise masina, millega nad tunnevad kõige suuremat võimalust võidelda edaspidi(gi) MM-tiitlile. Ning välistatud pole seegi, et sarja üldvõitjaks kerkitakse juba tänavu - Saksamaa oli neljast viimasest MM-etapist Tänakule kõige ebasobivam, Hispaania, Suurbritannia ja Austraalia on meie mehele palju meelepärasemad.

Samas ei tasu võidueufoorias ära unustada, kuidas on Tänaku kaks esikohta tulnud. Sardiinias ei oldud mitte kõige kiiremad sõitjad, kuid esikohale kerkiti tänu konkurentide tehtud vigadele ning konkurentsist pudenemisele. Saksamaal pani eestlane reedestes keerulistes oludes täppi rehvivalikuga, elas laupäeval üle kurikuulsa Panzerplatte kiiruskatse kaks läbimist ja sai edaspidi keskenduda esikoha hoidmisele. Need ei ole sarnased võidud kui enamasti on võtnud Sebastienid Ogier ja Loeb – ülivõimsalt sõite ja võistlusi domineerides.

Ehk siis pole mõtet rääkida Tänaku ajastust. Pigem on saarlane kindlustanud, et temaga saab igal rallil arvestada kui esikohapüüdjaga. Aga samal tasemel mehi on MM-sarjas veel vähemalt kolm (Ogier, Thierry Neuville ja Jari-Matti Latvala), võib-olla rohkemgi

Kommentaarid (5)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles