Kuigi Ott Tänak ja Kuldar Sikk valitsesid Saaremaa rallit algusest lõpuni ja edestasid teiseks tulnud Georg Grossi ja Raigo Mõlderit üle kahe minuti, tunnistas Eesti parim rallimees, et kihutamise ajal painas teda paras pinge.
Tänak tundis Saaremaal sõites pinget
«Midagi lihtsat seal polnud. Mul oli ju vastutus auto tervena kohale tuua, samas kiiresti sõita, et mitte inimestele pettumust valmistada,» rääkis Ford Focus WRCga sõitnud Tänak. «Pealegi muutis keeruline ilm võistlemise raskeks – vahepeal kallas kõvasti vihma, kuid viimasel kiiruskatsel oli tee täiesti kuiv ja tolmas.»
Võistluse eel arvas Tänak, et tal tuleb sama marki autot ohjeldanud Georg Grossiga tõsisem võitlus, kuid tegelikult osutus ta ülekaal mäekõrguseks. Vaatamata sellele, et Tänak jõudis enne starti minekut enda jaoks tundmatu sõiduvahendiga tutvumiseks läbida vaid kümmekond kilomeetrit.
«Ma ei uskunud, et võidame nii kergelt. Algus oli päris keeruline, kuid üritasime sõita nii hästi, kui suudame,» rääkis kõik kiiruskatsed võitnud Tänak ja märkis, et fännide rõõmustamiseks ei hakanud ta rajal erilisi poognaid joonistama. «Kiiret sõitu on niisama ka hea vaadata.»
Ford Focus WRCga saab Tänak sõita ka eeloleval nädalavahetusel Kehala rallisprindil. Nädal hiljem alustab ta juba Hispaanias SWRC-sarja viimast etappi. Kaalul pole ei vähem ega rohkem kui sarja üldvõit.
Saaremaal hargnesid aga dramaatilisemad sündmused alles pärast finišit. Absoluutarvestuses neljanda ja N-rühmas teise koha saanud Kaspar Koitla diskvalifitseeriti, kuna tema Mitsubishi turbo ei vastanud reeglitele. Asjade selline käik võttis noorelt kihutajalt ka Eesti meistri tiitli absoluutarvestuses. Eesti meistri tiitel rändas hoopis koos Janis Vorobjovsiga Lätti.
Koitlal pole siiski nukrutsemiseks erilist põhjust, sest juba varem oli ta endale kindlustanud tiitli Eestis enim hinnatud suures N-rühmas.
Saaremaa ralli
1. Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Focus WRC), 2. Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Focus WRC) +2.04,2, 3. Janis Vorobjovs – Guntars Zicans (Läti, Mitsubishi Evo X) +3.27,4, 4. Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Evo IX), +4.46,4.