Urmo Aava sõidab vähemalt kahel esimesel MM-etapil

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti parim rallisõitja Urmo Aava (paremal) vahetas koos kaardilugeja Kuldar Sikuga Citroëni Fordi vastu.
Eesti parim rallisõitja Urmo Aava (paremal) vahetas koos kaardilugeja Kuldar Sikuga Citroëni Fordi vastu. Foto: Mihkel Maripuu

Mitu nädalat on meedias liikunud vastandliku­d uudised rallimees Urmo Aava eelseisvas­t hooajast. Eile hommikul saabus selgus, ent seegi osutus ajutiseks – eestlane osaleb vähemalt kahel esimesel MM-rallil.


Lahenduseni jõudmine polnud sugugi lihtne. Juba esmaspäeval Inglismaale lennanud Urmo Aava ja kaardilugeja Kuldar Sikk pidasid Fordi teiseks meeskonnaks peetava Stobarti tiimi juhtidega täiendavaid läbirääkimisi. Otsus sündis alles eile hommikul.



Seega on esialgu kindel vaid see, et Aava ja Sikk osalevad Iiri­maa ja Norra MM-rallil. Stobarti tiim oli nad juba varem selleks võistluseks registreerinud. Eestlased sõidavad ühtlasi tiimipunktide arvestuses.



«Pärast Norra rallit jätkame läbirääkimisi edasiste võistluste suhtes,» sõnas Aava. «Samal ajal üritame kodus sponsorite abil koguda võistlemiseks vajalikku raha.»



Kahe esimese ralli eest tasumiseks on Aaval summa koos. Samas avaldas ta lootust, et õnnestub lõpuks sõita varem plaanitud kaheksal MM-rallil. Esialgu Aava seda aga kinnitada ei julgenud, märkides vaid, et võtab hooaega võistluse kaupa.



«Viimasel ajal muutus meie olukord keerulisemaks, seoses sellega hakkasid aga otsused venima,» põhjendas Aava ralliteemalistes uudisteportaalides ilmunud vastandlikke teateid.



Fordi tiimi boss Mal­colm Wilson kinnitas korduvalt, et Aava ja Sikk võistlevad nende värvides, eestlased aga ei tõtanud seda kinnitama, viidates lepingu puudumisele.



Tegelikult pole nad siiani Fordiga lepingut allkirjastanud, kuid kahe esimese ralli suhtes on sõlmitud vettpidav kokkulepe.



«Otsus seisneski selles, et tegutseme jupikaupa,» märkis Aava. «Samas püüame algselt räägitud asjadest kinni pidada. Kokkuvõttes tähendab see aga Fordiga tegelevale M-Spordile suuremat riski.»



Aava kinnitas, et meeskonna käitumine jättis väga hea mulje. «Tahan eriliselt tänada Malcolm Wilsonit ja M-Sporti, et nad tulid meile vastu ning võimaldasid soodsatel tingimustel Iirimaal ja Norras võistelda, ennast näidata ning tõestada,» lausus Aava. «Tiim on suhtunud meisse uskumatult heatahtlikult.»



Eesti rallimees tundis erilist heameelt selle üle, et pärast esialgsete plaanide muutumist oli tiim nõus asju uuesti läbi vaatama. «Võitsime juurde väärtuslikku aega, et saaksime kodus raha leidmiseks tööd teha,» selgitas Aava.



Inglismaal veedetud paari päeva jooksul ei tegeletud ainult läbirääkimistega, vaid samal ajal jätkus ettevalmistus rallihooajaks. Aava ja Sikk õppisid tundma tiimi siseelu ja toimimist ning harjutasid Fordi rallimasina hooldamist.



«Tänavusest hooajast on ühe auto kohta lubatud vaid neli mehaanikut ning pole võimatu, et sõitjad peavad mõnikord hoolduse ajal abiks olema,» põhjendas Aava tehnilistesse üksikasjadesse laskumist. «Saime aimu, et Fordi meeskond töötab ülimalt professionaalselt.»



Iirimaa MM-ralli sõidetakse 30. jaanuarist 2. veebruarini, Norras kihutatakse kaks nädalat hiljem. Seega pole ettevalmistuseks kuigi palju aega. Olukorra muudab keerulisemaks teadmine, et Aava pole tipptasemel Fordiga varem sõitnud. Kunagi Eestis kasutatud Focus WRC tähendab juba rallimaailma eilset päeva.



Päris tundmatus kohas ei pea eestlased siiski vette hüppama. «Saame enne mõlemat rallit ühe korraliku testipäeva,» kinnitas Aava.



Lisaks eestlastele toob Stobart MM-sarjas rajale veel kaks masinat. Nende roolis istuvad britt Matthew Wilson ning norralane Henning Solberg.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles