Loebi hirm ähvardab tõeks saada: ralliautodelt kaob turbo

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb
Sebastien Loeb Foto: Reuters / Scanpix

Rahvusvaheline autoliit (FIA) peaks 17. märtsil otsustama, milliste autodega järgmisel hooajal autoralli MM-sarjas sõidetakse, kirjutab mtv3.fi.

FIA on juba otsustanud, et aastal 2010 kasutatakse MM-sarjas klassi Super 2000 autodel põhinevaid masinaid. Samas tahab FIA, et uued autod oleks kiiremad kui Super 2000-autod, mistõttu lisataks autodele näiteks turbo ja muudetud käigukast.

Ent autoralli MM-sarja ametliku veebilehe andmeil kavatseb FIA turbodest loobuda ning Super 2000-autodele lisataks ainult aerodünaamikat parandavaid kereosi.

Paljud sõitjad aga pelgavad, et väiksema võimsusega autode kihutamist on publikul igav vaadata ning ka nendega sõitmine pole nii põnev ja väljakutsuv kui praeguste autode taltsutamine. Näiteks on viiekordne maailmameister Sebastien Loeb ähvardanud, et kui ralliautod jõu kaotavad, lõpetab ta rallisõidu sootuks.

«Praeguses raskes majandusolukorras peame tegema kõik võimaliku, et MM-sarjaga liitumine oleks autotootjatele ja võistkondadele hästi ahvatlev. See tähendab, et osalemiskulud peavad olema võimalikult väiksed ning MM-sarja pakutav lisaväärtus võimalikult suur,» sõnas MM-sarja teleõiguste omanikfirma ISC juht Simon Long.

Samas võivad tehnilised tingimused ka tulevikus muutuda. Long viitas, et välistatud pole praegu kasutatavate kaheliitrise töömahuga vabalthingavate mootorite vahetamine väiksemate, ilmselt 1,6-liitriste turbomootorite vastu.

«Turbode kasutamise mõtet ei ole täiesti maha maetud,» kinnitas Long. «Aga praegu on meil vaja kompvekki, millega sarja uusi autotootjaid meelitada. Oleme märganud, et autotööstus liigub väiksemate ja säästlikumate mootorite poole, ning kindlasti sobivad selle suunaga turbomootorid.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles