Radikaalne plaan autoralli MM-sarjas: viimane katse selgitab võitja

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
MM-rallide võitja võib edaspidi hakata selguma mees-mehe heitluses. Fotol Sebastien Loeb (vasakul) ja Sebastien Ogier.
MM-rallide võitja võib edaspidi hakata selguma mees-mehe heitluses. Fotol Sebastien Loeb (vasakul) ja Sebastien Ogier. Foto: SCANPIX

Autoralli MM-sarja korraldajatel mõlgub mõttes radikaalne plaan – hakata võitjat otsustama üheainsa otsustava kiiruskatse põhjal.

Väljaande Autosport teatel kohtuvad MM-sarja ametnikud käesoleva kuu lõpus Genfis, et arutada erinevaid võimalusi sarja köitvuse tõstmiseks. Teiste seas pannaks väidetavalt lauale ka plaan, mille kohaselt otsustaks võitja nn power stage ehk ralli viimane kiiruskatse. Hetkel jagatakse sellistel katsetel kolmele esimesele boonuspunkte, kuid sarja meediapartnerite sõnul pole selline formaat kuigi ligitõmbav.

Seetõttu ongi välja käidud võimalus, et paarisrajal peetavale katsele stardiksid koos näiteks kümnes ja üheksas sõitja ning kiirem saaks üheksanda koha. Samamoodi liigutaks paarikaupa välja kahe esimese piloodini.

WRC-sarja mänedžer Michele Mouton rõhutas, et mitte mingeid otsuseid pole veel vastu võetud ja laual on hulk erinevaid variante. Promootor Oliver Ciesla sõnas aga Autospordile, et sari vajab muutusi. «Kui tahame teha otseülekandeid, peame endalt küsima – millistel tingimustel sellel üldse mõtet on?» arutles ta.

«Ralliülekanne maksab märgatavalt rohkem kui näiteks lauatennisematši näitamine. Seega peab tal ka suurem tähendus olema. Praegu teeme kodutööd selle kallal, milline formaat kõige paremini toimiks. Püüame piirideta mõelda ja peamegi seda tegema, muidu on raske nimetatud tähendust luua. Aga meil on tunne, et kõige hullem on see, kui me mitte midagi ei tee,» sõnas Ciesla.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles