Olümpia kolib Eurosporti – mis saab Eesti vaatajast?

Olümpiamängude sümboliks olevad rõngad.

FOTO: SCANPIX

OLÜMPIAMÄNGUD. Eile selgus, et alates 2018. aasta olümpiamängudest kuuluvad eksklusiivsed teleõigused Eurospordi emafirmale Discovery. Varem pole Rahvusvaheline Olümpiakomitee (ROK) mitte kunagi müünud õigusi vaid ühele meediakompaniile ning praegu pole veel teada, millisel viisil hakkab Discovery neid õigusi edasi müüma. Eesti televaataja jaoks tähendab see, et olümpiamängud küll jõuavad meieni, kuid praegu pole veel selge, millises mahus.

Tellijale

Varasema praktika järgi on ROK jaganud teleõigusi iga riigiga eraldi ja tänavune tehing on esmakordne, kui need antakse ühele meediakompaniile. Nüüd kuuluvad Discoveryle aastatel 2018–2024 toimuvate olümpiamängude eksklusiivõigused kõigis platvormides ehk televisioonis, internetis ja mobiilis näitamiseks. 1,3 miljardi euro suurune leping hõlmab 50 riiki, välja arvatud Venemaad. Samuti ei puuduta leping 2018. ja 2020. aasta mängudel Prantsusmaad ja Suurbritanniat, sest neile on nende mängude õigused juba varem müüdud. Lepingu järgi peab Eurosport näitama suvemängudelt 200 tundi ja talvemängudelt 100 tundi teleülekandeid.

ETV sporditoimetuse juhataja Rivo Saarna ütles, et Eesti televaataja ei jää selle tehinguga olümpiast ilma. «Eesti televaataja jaoks ei lähe olukord kindlasti halvemaks, vaid vastupidi,» rääkis Saarna, kelle sõnul ei ole praeguses lahenduses otseselt midagi halba ega ebaloogilist ka ERRi jaoks.

Tagasi üles