Märtinile jääb tänini arusaamatuks, miks teda Akropolise ralli eel peafavoriidiks peeti. «Olin varem vaid korra pjedestaalil käinud,» toonitas ta. «Läks hästi, et üle hulga aja probleemideta sõita õnnestus. Kogemused lubasid kihutada piisavalt kiiresti, kõik püsis algusest lõpuni kontrolli all.»
Fordi tiimile tõi võit suure vabanemise. «Uude autosse investeeriti palju, raha kokkuhoidmiseks vallandati tippmehed Colin McRae ja Carlos Sainz. Tõestamine, et otsused olid õiged, tekitas palju pingeid,» selgitas Märtin.
Tema ise üritas säilitada külma närvi. «Lähtusin põhimõttest: kui endast parima annan, olen kõik teinud,» ütles Märtin. «Eelmistel etappidel olime mitmel korral võidule lähedale jõudnud, kuid siis katkestanud. See pani mõtlema - mida peaksin tegema, et enam nii ei juhtuks. Tekkis tunne, et mida iganes ette võtame, pole lahendus piisavalt hea.»
Lõpuks tulnud täistabamust tähistas Fordi tiim ühise pidusöögiga, lauldi hümni Märtinile ja uuele Focusele.
«Võrreldes eelmise mudeliga on auto juures kõik uus,» tutvustas Märtin. «Mullune masin oli ajast maha jäänud, nüüd asume ühel pulgal Peugeot, Subaru ja Citroėniga. Maksimumi väljapigistamiseks kulub veel natuke aega.»
Märtini sõnul ei saa ralliauto päris valmis kunagi. «Kui arendustöös hetkeks peatud, jääd teistest maha. Ja mõni väike vidin võib alati alt vedada.»
Samuti ei jõua ka piloodi oskused iial ideaalini. «Meie oleme pääsenud tipptasemele üsna lähedale,» fikseeris Märtin oma positsiooni. Aastaid tagasi alustas ta isa Kalju Märtini jälgedes käies kodugaraais onult ostetud Lada Samara võistlusmasinaks ehitamist. Esimese stardi tegi 1994, paar kuud pärast 18-aastaseks saamist.
Pooleteise nädala pärast algav Küprose etapp meeldib Märtinile kruusarallidest kõige vähem. «Tõsiigav aeglane sõit,» iseloomustas ta. «Aga eesmärk on sama, mis teistelgi rallidel - võtta maksimum.»
Enne Küprosele minekut loodab Märtin paar päeva kodus puhata ja eelmise jõuproovi peast raputada. Lasta hommikuti tavapärasest kauem leiba luusse ning nautida mitte millegi tegemist.
Palju furoori tekitanud võit ei muutnud Märtinit põrmugi, nagu varemgi, eelistab ralliäss avalikkuse eest pigem varju hoida kui uhkelt esile tükkida.
Nii kinnitas ta ka Soome ajalehele Iltalehti: «Ma tõesti ei tahaks saada mingiks ülikuulsaks inimeseks. Naudin rohkem tavalist rahulikku elu.»