Kes on F1-sarja järgmised superstaarid?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lando Norris testsõidul McLareni roolis.
Lando Norris testsõidul McLareni roolis. Foto: Eibner-Pressefoto/imago/Scanpix

Nädalavahetusel olid meie vormelilootused Ralf Aron ja Jüri Vips võistlustules F3 Euroopa meistrivõistluste viimasel etapil Hockenheimis. Esimene neist lõpetas hooaja kokkuvõttes üheksanda kohaga, teine tegi pärast Saksamaa F4-tiitlivõitu preemiaks debüüdi kangemas sarjas ja sai parimas sõidus 12. koha. Nii palju eestlaste vaatevinklist. Üldist võidusõidumaailma huvitas aga hoopis sarja üldvõidu kindlustanud Lando Norris – McLareni noorteprogrammi kuuluv tulevikutäht, kelles britid näevad järgmist F1-sarja superstaari. Millised mehed veel potentsiaalist pulbitsevad?

Lando Norris

Kui juba britist alustatud sai, siis jätkame tema käekäigu lahkamist. Tegelikult pidanuks Norris F3 meistritiitli kindlustama juba septembri lõpus Spielbergis, kuid otsustavas võidusõidus rammis teda Aron ning mõlemad mehed jäid raja kõrvale. Ahastusest kruusaväljale langenud Norrisest sai ka koheselt internetisensatsioon.

Norrise tulevikust ülihelgetes toonides rääkimiseks on lisaks tema vaieldamatule talendile põhjust ka passi vaadates – 13. novembril tähistab inglane oma 18. sünnipäeva ehk pikk karjäär ootab alles ees. Mullu kolm erinevat pisemat võistlussarja võitnud Norris tegi tänavu F3 roolis kaasa oma esimese täishooaja ja suutis korraga kindlustada nii üldvõidu kui ka noorsõitjate tiitli.

F3 EM-tiitli on võitnud ka Suurbritannia võidusõidusõprade praegune ebajumal, Lewis Hamilton, kellega Norrist McLareni seose tõttu tihti võrreldakse, aga ilmselt peagi oma neljanda F1 MM-tiitli kindlustav piloot suutis seda alles oma teisel hooajal. Tõsi, võistlusklassid olid toona veidi erinevad ja esimesel aastal polnud Hamiltonil kasutada nõnda kvaliteetset masinat, kui tänavu Norrisel.

«Hooaja eel ei oodanud me meeskonnaga tiitlivõitu, aga nägime palju vaeva ja see on väärt tulemus,» sõnas Norris, kes on juba veetnud ohtralt aega McLareni F1-simulaatoril ning käinud meeskonnaga jõudumööda kaasas ka GP-etappidel. Sel suvel jahmatas Norris kõiki Hungaroringil toimunud testidel, kui näitas Sebastian Vetteli järel teist aega.

Charles Leclerc

Ühelt meistrilt teise juurde. F1 sõsarsarja F2 tänavune tšempion Leclerc kindlustas tiitli üheetapilise varuga. Nagu Norriski, sai Leclerc Ungaris F1-meki suhu, kui roolis Ferrari tänavust vormelit ja näitas esimesel testipäeval kiireimat minekut. Toona liikusid maailma mootorispordimeedias väga valjud kuulujutud, et legendaarne Itaalia tiim näitab 2018. aastaks ust Kimi Räikkönenile ning Sebastian Vetteli kõrvale ülendatakse oma noorsõitjate seast just Leclerc.

Tõde osutus teistsuguseks. Vettel on Räikköneniga väga rahul, sest soomlane on temast ringrajal aeglasem ja seetõttu jääb ära igasugune meeskonnasisene kraaklemine. Kas just oma esisõitjale mee mokale määrimiseks, aga lõpuks sõlmis Räikkönen Ferrariga lepingupikenduse, mis tähendab, et Leclerc peab veel oma võimalust tipptiimis ootama. Suure tõenäosusega näeb teda tuleval hooajal siiski juba F1-sarjas, seda siis Sauberi ridades.

Charles Leclerc.
Charles Leclerc. Foto: imago sportfotodienst/imago/Crash Media Group

Antonio Giovinazzi

Nagu Leclercki, kuulub Giovinazzi Ferrari noorteprogrammi ja möödunud hooajal lõpetas ta F2-, toonase nimega GP2-sarja teisel kohal. Erinevalt esimesest kahest nimest on Giovinazzi F1 GP-l juba ka debüteerinud, kui nii Ferrari kui ka Haasi meeskonna varusõitja kohuseid täitnud itaallane asendas tänavuse hooaja algul Sauberi roolis vigastatud Pascal Wehrleini. Tulemused olid viisakad: Austraalias sai Giovinazzi kirja 12. koha, Hiinas tuli avarii tõttu küll katkestada. Ka itaallast seostatakse tulevaks hooajaks enim just Sauberi põhisõitja kohaga – Ferrari näib liikuvat üha sinna suunas, et Šveitsi meeskonnast tehakse enda farmtiim.

Muide, Giovinazzi on kolmekordne F3 Euroopa meister, kui oli sarjas alistamatu aastatel 2013-2015.

Pierre Gasly

Kui Giovinazzi lõpetas mullu GP2-sarjas teisena, siis tiitli võitis Red Bulli noorteprogrammi kuuluv Gasly. Viimaste vormeliuudistega kursis olevad huvilised teavad mõistagi, et Gasly on oma F1-debüüdi juba Toro Rosso ridades juba teinud: Daniil Kvjati asendades sai mees Malaisias 14. ja Jaapanis 13. koha. Kuigi USA GP jääb mehel vahele, kuna ta üritab samal ajal Jaanpani Super Formula sarjas võita meistritiitlit, on tõenäoliselt järgmiseks aastaks Toro Rosso ridades tal sõitjakoht olemas.

Brendon Hartley

Hartley on viimasel ajal kihutanud kestvussõidusarjades ning tuli tänavu ka Le Mansi 24 tunni sõidu võitjaks. / PASCAL SAIVET/Imago/Scanpix
Hartley on viimasel ajal kihutanud kestvussõidusarjades ning tuli tänavu ka Le Mansi 24 tunni sõidu võitjaks. / PASCAL SAIVET/Imago/Scanpix Foto: PASCAL SAIVET / VISION SPORT AGENCY/imago/PanoramiC

USA GP-l asendab Gaslyt Brendon Hartley, keda ei saa otseselt enam noorsõitjaks nimetada, kuna uusmeremaalane on 27-aastane. Tegu on endise Red Bulli ja Toro Rosso reservsõitjaga, aga need ajad jäävad juba peaaegu 10 aasta tagusesse aega. Edasi on Hartley suurimateks võitudeks tänavuse Le Mansi 24 tunni sõit ja 2015. aasta maailmameistritiitel kestvussõidus. Väljaspool kereautodesarja võistles ta viimati aastal 2011. aastal ning hooaeg hiljem pidas ta Mercedese testisõitja ametit. «Milline imeline tunne. See võimalus tuli mõneti ootamatult, aga ma ei andnud kunagi alla oma lapsepõlveunistuses ja sihis jõuda F1-sarja,» sõnas Hartley. Kas mehel on sarjas ka tulevikku, näitab vaid aeg.

Nikolai Masepin ja Atrjom Markelov

Venelaste ajalugu F1-sarjas pole olnud kuulsusrikas – Vitali Petrov võistles seal aastatel 2010-2012 ja praegu keerab Toro Rosso rooli Daniil Kvjat, kuid mehe esitusi arvestades ei pruugi see lõbu kaua kesta. Kolmandana koputas kuningliku sarja uksele Masepin, kui oli mullu Force India meeskonnas ametis tesisõitjana, aga tänavune hooaeg läks mehel täielikult aia taha – Ralf Aroni meeskonnakaaslasena lõpetas ta F3-sarjas alles 10. kohaga ehk kaotas ka meie mehele.

Aste kõrgemal ehk F2 sarjas on tegusid tegemas aga Markelov. Senise karjääri jooksul parimal juhul Saksa F3-sarjas teisena lõpetanud idanaaber on tänavu Russian Time ridades F1 alamsarjas hoidmas nelja sõiduvõiduga kolmandat kohta. Varasemal kolmel hooajal oli tema parim tulemus üks võit ja kokkuvõttes kümnes koht. Aasta tagasi rääkis Markelov kodumaa meediale, et ta räägib mitme F1-tiimiga võimalusest astuda karjääris samm edasi, aga ühtegi edasist uudist 23-aastase venelase tuleviku kohta kostunud pole.

George Russell

Lõpetuseks tagasi brittide juurde – Mercedese noorteprogrammi kuuluv George Russell võidab tänavu GP3-sarja, mis on vormelipüramiidis aste madalamal F2-st ja võrreldav F3-ga. Varasemalt on Russell 2014. aasta Briti F4-tšempion ja veetis ka kaks hooaega F3 EMil, kus sai kokkuvõttes vastavalt kuuenda ja kolmanda koha. Tänavusel talvel korjas Mercedes noormehe üles ja ta sai oma debüüdi F1-roolis kirja Hungaroringi testidel, kuid hetkel on keeruline öelda, kus ta Mercedese sõitjate paremusjärjestuses paikneb, sest Saksa autotootja haldab ka näiteks Pascal Wehrleini ja Esteban Oconi karjääre.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles