Jaht jätkub: ainulaadset eesmärki sihtiv Alonso näitas testisõidul head kiirust

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fernando Alonso istus Bahreini ringrajal esmakordselt Toyota Gazoo Racingu võistkonna Toyota TS050 Hybridi rooli.
FIA World Endurance Championship,  Rookie Test, Sunday 19th November 2017. Sakhir, Bahrain.
Fernando Alonso istus Bahreini ringrajal esmakordselt Toyota Gazoo Racingu võistkonna Toyota TS050 Hybridi rooli. FIA World Endurance Championship, Rookie Test, Sunday 19th November 2017. Sakhir, Bahrain. Foto: James Moy/James Moy Photography/PA Images/Scanpix

Kahekordne vormel 1 maailmameister Fernando Alonso näitas Toyota sportautode võistkonna ühepäevasel testil, et ettevalmistused järgmise aasta Le Mansi ööpäevasõiduks kulgevad oodatult.

Alonso läbis TS050 Hybridi roolis Bahreini rajal 113 ringi ja sai parimal ringil ajaks 1.43,013. Toyota tiimi põhisõitjale Mike Conwayle kaotas hispaanlane vaid seitsme sekundikümnendikuga. Seejuures tasub arvestada, et Conway kihutab selle autoga juba mitmendat aastat, Alonso istus aga sportprototüübi roolis esmakordselt.

«Oli hea päev, nende autodega sõitmine on imeline,» kõlas 36-aastase Alonso lühikommentaar BBC-le. «Tegu on väga stabiilsete autodega, mille käitumine muutub sõidu jooksul vähe ja see on alati positiivne. Olen tahtnud kaua sellist autot proovida ja nüüd sai see tõeks – loomulikult olen õnnelik!»

Teisipäeval käis Alonso Kölnis asuvas Toyota tehases, et lasta enda kehamõõtude järgi valmistada sobilik iste ning proovida autot simulaatoril. Sellele järgnes ühepäevane Bahreini test «algajatele» sõitjatele. Lisaks Le Mansis osalemisele on hispaanlane pidanud Toyotaga läbirääkimisi, et osaleda tuleval aastal suuremal osal sportautode MM-etappidest. Mõistagi jätkab hispaanlane uuel hooajal ka vormel 1 sarjas McLareni roolis.

Tegu on värskeima sammuga Alonso teekonnal püüda autospordi kuldset kolmikut – tõusta poodiumi kõrgeimale astmele Monaco vormel 1 etapil, Indianapolise 500 miili sõidul ja Le Mansi 24 tunni ööpäevasõidul. Kolmest saavutusest esimene on tal kirjas, tänavu osales hispaanlane esmakordselt Indy-sõidul ja näitas muljetavaldavat kiirust, enne kui oli sunnitud sõidu lõppfaasis mootoririkke tõttu katkestama. Monacos on ta võidutsenud 2006. ja 2007. aastal. Ajaloos on «kuldse kolmikvõiduga» hakkama saanud vaid varalahkunud Graham Hill.

Toyota tiim ei ole Le Mansis kunagi võidutsenud. Tuleval aastal on neil selleks aga suurepärane võimalus, sest LMP1 klassis ollakse hetkeseisuga ainus tehasetiim – tänavu võidutsenud Porsche otsustas MM-sarjas kaasalöömisest loobuda. Toyota suurim probleem on seni olnud töökindlus, sest tänavu hõivati stardirivis kaks esimest kohta, sõidu käigus tabasid kindlal liidrikohal sõitnud autot aga probleemid ning teine auto sattus avariisse. Eriti valusal moel jäädi esikohast ilma mullu, kui Kazuki Nakajima auto viimasele ringile minnes seisma jäi ja võidu näppas taas Porsche.

Fernando Alonso jahib saavutust, milleni on ajaloos seni jõudnud vaid üks mees.
Fernando Alonso jahib saavutust, milleni on ajaloos seni jõudnud vaid üks mees. Foto: James Moy/James Moy Photography/PA Images
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles