Vormeliuuendus teeb autorallile silmad ette

Merili Luuk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lewis Hamilton vaatab kinnastega tõtt. Neis peituvad osakesed teavad aga tema tervisest isegi rohkem kui mees ise.
Lewis Hamilton vaatab kinnastega tõtt. Neis peituvad osakesed teavad aga tema tervisest isegi rohkem kui mees ise. Foto: ALEXANDER NEMENOV/AFP

Vaevalt taipas Carlos Sainz juunior kolm aastat tagasi rajapiiretesse kihutades, et tema õnnetusest saab alguse midagi uut. Sainz kaotas Sotši GP-etapil kolmandal vabatreeningul kurvis oma vormeli üle  kontrolli ning põrkas kiirusel 153 km/h rajapiiretesse. Läks minuteid, enne kui kiirabibrigaad sündmuspaigale jõudis, ent seejärel pidid abistajad veel ootama, kuni vormel rehvivallist välja kaevati. Tänaseks teame, et hispaanlasega läks kõik hästi, ent mis juhtunuks, kui…

Sellel hetkel otsustas F1-sarja arst Ian Roberts, et nii see enam jätkuda ei saa – kuidas saab väita, et  autosport on turvaline, kui reaalselt kombatakse pimeduses. Kuidas ei tule tänapäeva tehnikaajastul masinast mitte ühtegi märki sõitja tervisliku seisundi kohta. On ta üldse elus? Koos inseneri Alan van der Merwe’iga asusid nad välja mõtlema lahendust, kuidas tekitada informatsiooni autos istuva piloodi tervisest paremini kui pelgalt kaamerapilt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles