Kajastust toetab:
Etapid: Monte carlo / Rootsi / Mehhiko / Korsika / Argentiina / Portugal / Sardiinia / Soome / Saksamaa / Türgi / Suurbritannia / Hispaania / Austraalia

WRC arutab, kas astuda samm F1 jälgedes

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Ott Tänak ja Martin Järveoja

FOTO: ANDREAS SOLARO / AFP

Autoralli MM-sarjas kaalutakse kasutusele võtta sarnast grupitestimist nagu vormel 1 sarjas.

Suur osa praegustest tiimidest püüab FIAt veenda vähendamaks WRC sarjas testipäevi. 2017. aastast alates, mil kasutusele võeti uue generatsiooni autod, tõusid testipäevad 42 pealt 55 peale.

Üks viis, kuidas testimisele kuluvat raha vähendada, oleks MM-etappide eelsed grupitestid, kus kõik neli meeskonda testiksid ühes piirkonnas.

Tõsi, jutt käib praegu vaid asfaldirallidest, sest laguneval kruusapinnasel on sellist ideed keeruline ellu viia.

Autosport arvutas välja, et viiepäevane testiperiood järgmise etapi toimumiskoha ehk Jyvaskyla lähistel maksab 125 000 eurot. Õigemini saab selle raha eest piirkonda tuua vaid autod ning meeskonna, sellele lisanduvad auto jaoks koha peal tehtavad kulutused.

Praeguste WRC reeglite kohaselt peab meeskonna testieelarve ületama 1,1 miljonit eurot.

Kui Toyota meeskonna pealik Tommi Mäkinen on kehtivate testimisreeglitega rahul, siis M-Spordi Rich Millener ütles Autospordile: «Kruusarallide jaoks tuleb testipäevi piirata. Sõitjatele see ilmselt ei meeldi, aga kulutused muutuvad juba totakateks.»

«Asfaldirallidel on meil võimalus järgida F1 eeskuju ning teha üheskoos teiste tiimidega midagi põnevat. Suudaksime ilmselt nende testidega tõmmata sama palju tähelepanu kui ralli endaga,» jätkas Millener.

FIA rallidirektori Yves Mattoni sõnul arutab rahvusvaheline alaliit, kuidas edasi liikuda. «Tahame töötada tiimidega, et vähendada kulusid. Peame järgima põhimõtet vähendada kulusid erinevates sektorites, mis fänne otseselt ei mõjuta. Testimine on potentsiaalselt üks nendest sektoritest.»

Tagasi üles