Autoralli MM-sarja uue hooaja kalendri puudumine tekitab rahutust: olukord hakkab hulluks muutuma

Korsika MM-ralli võib tulevikus kalendrist kadunud olla, aga kinnitus selle kohta siiani puudub.

FOTO: Toyota GAZOO Racing

Autoralli MM-sarja kalender 2019. hooajaks ei ole siiani paigas ning tekitab rahutust erinevates grupeeringutes, kes on uuel hooajal peetavate rallidega seotud.

Rahvusvaheline autospordiliit (FIA) on sunnitud järgmisel nädalal pidama Pariisis erakorralise koosoleku MM-sarja komisjonile, et saada uue hooaja täpne kalender paika. Suurimat muret tekitab see, et siiani ei teata, millised etapid ametlikult ka uuel hooajal MM-sarjas kavas on.

Uus hooaeg algab sarnaselt viimastele aastatele, mis tähendab, et hooaja avab traditsiooniline Monte Carlo ralli, millele järgneb talveralli Rootsis ning siis minnakse juba edasi kuumades tingimustes peetavale Mehhiko rallile. Sealt edasi on aga kalender lahtine.

Ametlikult pole FIA ühegi etapi kuupäevi kinnitanud. Uuel nädalal toimuval koosolekul peaks aga kogu kalender kinnitatud saama. Lisaks sellele oodatakse ka teatud reeglimuudatusi, mida ametlikult kuskilt välja öeldud pole.

Autospordile on asjaga seotud olevad inimesed ise kommentaariks öelnud, et asi on peaaegu kontrolli alt väljas: «See olukord hakkab päris hulluks muutuma. Me saame kokku oktoobri keskpaigas ja selle ajani lihtsalt arutame ja arutame, mis võiksid olla uue hooaja etapid. Mõistame, et MM-sarja promootor on andud FIA-le oma variandid, aga me ei tea siiani midagi!»

Kuulda on spekulatsioone seoses Korsika MM-etapi kadumisega ning lisaks on suhteliselt kindel, et uute etappidena tahetakse sarja tuua Jaapanit ja Tšiilit, aga ametlikku kinnitust nende väidete kohta pole. Lisaks on olnud juttu ka sellest, et tuleval aastal liigutatakse Walesi ralli hooaja viimaseks etapiks ning Austraalia etapp tuuakse augustisse.

Reeglimuudatusi ootavad peamiselt MM-sarja väiksemad klassid, kus kuuldavasti on samuti tulemas uus ja huvitav süsteem. Nimelt peaks järgmisest aastast WRC2 klassis tulema omavahel võistlustulle tehasevõistkonnad, kes hakkavad sõitma WRC2 klassi tootjate arvestuse võidu nimel. Teoreetiliselt peaks võistkondadeks olema Hyundai, M-Sport, Citroen, Volkswagen ja Škoda.

Tagasi üles