Uus hooaeg toob autoralli MM-sarjas kaasa muutused

Aleks Lesk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ole Christian Veiby Škoda R5 ralliautoga
Ole Christian Veiby Škoda R5 ralliautoga Foto: FREDRIK KARLSSON / imago/Bildbyran/Scanpix

Uuel hooajal tehakse autoralli MM-sarjas suured muutused seoses WRC2 klassiga, mis on mõeldud sõitjatele viimase katsumusena enne tipptasemele jõudmist.

Ka uuel aastal sõidetakse WRC2 sarjas nelikveoliste R5 masinatega, kuid uuest aastast lüüakse sari kaheks erinevaks osaks laiali. Ühe osana võistlevad omavahel tehasemeeskonnad, nagu ka MM-sarja tipus, teises osas võtavad omavahel mõõtu erasõitjad oma isiklike R5 masinatega.

Sel aastal tekkis hooaja jooksul sisse suur vahe reaalsete tehasemeeskonna toe abil sõitvate rallimeeste ning oma rahakoti peal sarjas mõõtu võtvate erasõitjate vahel. Tehasemeeskondadest on Škoda käimasoleval hooajal peajagu teistest üle, sammu suudavad vaevaliselt pidada vaid Citroeni ja Fordi tehasemeeskondade toel sõitvad rallimehed.

Uuest aastast on aga tehasemeeskonnad eraldi arvestuses. Seal hakkavad eelduste kohaselt võidu kihutama viis meeskonda: Škoda motosport, Citroen, M-Sport, Hyundai ning Volkswagen motosport. Volkswagen teeb oma debüüdi R5 masinaga MM-sarjas alles järgmisel nädalavahetusel Kataloonia MM-rallil.

Lisaks sellele võeti vastu otsus, et tulevast hooajast ei anta enam autoralli MM-sarjas välja WRC3 klassi meistritiitlit, mille nimel võistlesid praegu üksikud sõitjad esiveoliste ralliautodega. Küll aga jääb alles Junior WRC sari, mille eesmärgiks on kasvatada peale noori rallisõitjaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles