Alonso tarbeks painutatakse F1-sarja reegleid

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimati nägi F1-sarjas ühte erikujundusega vormelit aastal 2008. Nüüd areenilt lahkuv Fernando Alonso on pildil kõige parempoolsem piloot.
Viimati nägi F1-sarjas ühte erikujundusega vormelit aastal 2008. Nüüd areenilt lahkuv Fernando Alonso on pildil kõige parempoolsem piloot. Foto: Red Bull

Pühapäeval lõpetab oma pika ja kuulsusrikka F1-karjääri kahekordne maailmameister Fernando Alonso. Kui ta just pärast vaheaastat ei otsusta vormelisarja naasta. Praeguse seisuga on lahkumine igatahes lõplik ja McLareni meeskond tähistab seda erikujunduses masinaga.

Alonso McLareni tagaosal ilutsevad Abu Dhabis mehe kiivrivärvi triibud ehk sinine, punane ja kollane. Stoffel Vandoorne’i masin jääb tavapärastesse toonidesse.

Fernando Alonso McLareni vormel 1 auto Abu Dhabi etapiks.
Fernando Alonso McLareni vormel 1 auto Abu Dhabi etapiks. Foto: McLaren/Twitter

Miks meeskonnad sellist varianti tihedamini ei kasuta, et üks masin on üht, teine veidi erinevat karva? Selgitus on lihtne: see pole lubatud. Süüdi on kõiges BARi meeskond, kes soovis 1999. aastal F1-sarjaga liitudes reklaamida kahte enda tubakatoodet. Nõnda värviti Jacques Villeneuve’i masin punaseks, Ricardo Zonta oma aga siniseks.

Vormelisarja tähtsad ninad reageerisid kiirelt ja võtsid vastu koheselt kehtima hakanud reeglitemuudatuse – ühe tiimi masinad peavad olema tuvastatavad kui ühe tiimi masinad ehk nende välimus ei tohi kardinaalselt erineda. BAR vastas sellega, et jättis punase suitsureklaami masina ühele küljele, sinise teisele ning tulemuseks oli üks kõigi aegade koledamaid vormelikujundusi!

BARi lahendus, kui nende erinevat värvi masinad ära keelati oli jõle!
BARi lahendus, kui nende erinevat värvi masinad ära keelati oli jõle! Foto: AFP/SCANPIX

Sellest ajast saati on vaid ühel korral ühe masina kujundus tiimikaaslase omast märgatavalt erinenud: seda täpselt kümme aastat tagasi. 2008. aasta Brasiilia GP-l saadeti erru David Coulthardi ja Red Bulli meeskond palus tema masina kujunduse muutmiseks FIA eriluba. See ka saadi ja Coulthardi masin kaeti Red Bulli heategevusprogrammi Wings for Life reklaamiga.

Keke Rosberg 1986. aastal Estorilis.
Keke Rosberg 1986. aastal Estorilis. Foto: McLaren

Muide, ka McLareni jaoks pole kahe masina veidi erineva kujundusega jooksutamine midagi uut – 1986. aastal sõitis Estorili ringrajal Alain Prost toonase puna-valge masinaga, aga Keke Rosbergi vormelil oli punase asemel värv, mis pidanuks olema kuldne, aga nägi välja lihtsalt kollane.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles