Toyota meeskond näeb kõvasti vaeva, et uueks hooajaks auto vastupidavamaks muuta

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rootsi rallil.Rohkete põnevate spordivõistluste otseülekanded ning kvaliteetne hankeprogramm on muutnud telekanali Kanal 12 üha populaarsemaks.

FOTO: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kuula artiklit

Ott Tänaku ja Martin Järveoja võistlusauto on viimase 12 kuu jooksul kõvasti arenenud. Uueks aastaks on samuti mõned uuendused plaanitud, kuid peamiselt nähakse Toyotas vaeva, et auto oleks vastupidavam ja kiirem ka aeglastel lõikudel.

Nii kere kui ka vedrustuse arendus jätkub endiselt, kuigi Toyota sõitjad on võrreldes 12 kuu taguse ajaga tunduvalt positiivsemad. Väliselt muutub Toyota juures vaid esimeste rattakoobaste juures olev aerodünaamika.

Toyota rallimasinat peaks saama veel ka veidi kergemaks teha, aga tegelikult on auto viidud juba ideaalile väga lähedale. Parandada üritatakse aga kiirust just aeglasemate osade peal, kus möödunud aastal probleeme tekkis.

«Eelmisel aastal olime pidevalt hädas, kui katsed läksid aeglaseks ning rööpasse. Selliste teede peal ei ole meil piisavalt kiirust. Oleme teinud tööd, et parandada auto juhitavust just aeglasemate katsete peal,» rääkis Toyota peainsener Tom Fowler Autospordile.

«Meil oli probleeme vedrustuse vastupidavusega, me ei saa raskeid osasid läbida sellise kiirusega, nagu me tahaksime. Peame ka selle kallal tööd ja vaeva nägema. Vedrustuse tugevdamise osas on meil vaja teste teha just rasketel lõikudel,» rääkis Fowler tulevatest plaanidest.

Tagasi üles