Mick Schumacheril lipsas Ferrari F1 autot kiites üle huulte tähtis info

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mick Schumacher pärast esimest Ferrari testimist.
Mick Schumacher pärast esimest Ferrari testimist. Foto: Hassan Ammar / AP

Kaasaja vormel 1 mootorid küünivad sagedastest reeglitemuudatustest hoolimata juba 1000 hobujõu piirimaile, kui mitte enamgi.

Alates 2014. aastast on Mercedesese tiim olnud turbohübriidi ajastu edukaim F1 meeskond, kes võitnud viimase viie aasta jooksul kõik maailmameistritiitlid nii pilootide kui ka tiimide arvestuses. Möödunud hooajal Mercedese mootorivõimekusele järele jõudnud Ferrarit peetakse hetkel isegi senisest liidrist paremaks, kirjutas Soome väljaanne Iltalehti.

Itaaliakeelne veebileht Motorsport teatas, et viis möödunud nädalavahetusel Bahraini GPl läbi mootoreid puudutavaid mõõtmisi, mille põhjal võib väita, et nii Mercedese kui ka Ferrari vormelid küündisid 990 hobujõuni, samas kui Honda mootoreid kasutama hakanud Red Bull autod jäid liidritest 40 hobujõu kaugusele.    

Ehkki säärased tiimivälised mõõtmised annavad vaid ligikaudse ettekujutuse tegelikust tõest, lisas antud küsimuses ootamatult selgust sel nädalal Ferrarit testinud Mick Schumacher, kes andis superkogemuse järel meediale selgelt mõista, et vähemasti Ferrari puhul on 1000 hobujõu piir nüüdseks juba ületatud.   

«Seda ei saa kirjeldada, vaid peab ise kogema. Olen nautinud seda 110 protsenti ning naeratan endiselt. Auto liigub kurvides lausa suurepäraselt, millele tuleb au anda, sest muul juhul võiks see ju muutuda ohtlikuks kui peate kontrollima enam kui 1000 hobujõudu,» rääkis seitsmekordse maailmameistri Michael Schumacheri poeg kodumaisele väljaandele Autobild.  

Teekond maagilise tuhandeni

Mercedese 2014. aastal kasutatud mootorid olid konkurentidest selgelt üle, ehkki jõuallikate võimsuseks märgiti siis kõigest 800 hobujõudu, millele lisandus järgmisel hooajal 70 ühikut. Kaks aastat hiljem ületas Mercedes esimese meeskonnana 900 hobujõu piiri ning 2017. aastal räägiti hõbenoolte puhul juba 950 hobujõust, millele Ferrari kaotas siis 15 pügala võrra. Sama hooaja lõpul väitis Mercedese tiimi mootorite eest vastutav Andy Cowell, et 1000 hobujõudu on juba käeulatuses ning mullu räägiti ka maagilisi piiri ületamisest. Selle peale teatas Ferrari tiimi siseringi kuuluv Leo Turrini, et ka Ferrarid on küündinud juba üksikutel hetkedel 1000 hobujõu näidu paremale poolele, ning tõenäoliselt suutsid punased vormelid seda juba võistlusolukorraski.

Turbomootorist jäädakse veel kaugele

Tänavusel hooajal astuti mootorite poolelt siiski sammuke tagasi kui Rahvusvaheline Autospordiliit karmistas reegleid küsimuses palju ja millistel tingimustel tohivad tiimid kasutada mootoriters õli. Nimelt oli saanud viimastel aastatel F1 karussellis kombeks pigistada kvalifikatsiooni lõpus autodest viimane välja, põletades selleks mootorites ekstra õli. Uute reeglite järgi pole säärane õlipõletamine enam võimalik, sest tiimid peavad hoidma oma autode tagavaraõli reservuaarid kvalifikatsioonis tühjana.

Siiski tuleb tunnistada, et kaasaja 1000 hobujõuga jäädakse veel kaugele 1986. aasta F1 BMW turbomootorist, mille võimsuseks väideti erinevate allikate poolt lausa 1500 hobujõudu.

Pildil möödunud sajandi 80ndatel kasutusel olnud Brabham BT52 F1 Turbo, millele andis jõudu neljasilindriline BMW turbomootor.
Pildil möödunud sajandi 80ndatel kasutusel olnud Brabham BT52 F1 Turbo, millele andis jõudu neljasilindriline BMW turbomootor. Foto: www.youtube.com
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles