Tõeline bardakk: 2014. aasta Saksamaa etapp kujunes suureks kaoseks

2014. aasta Saksamaa rallit mäletatakse kui võistlust, mida mitte keegi ei tahtnud võita. Paljud on toonast rallit pidanud üheks läbi aegade kõige veidramaks.

Võistlusnädal algas karmilt, kui Thierry Neuville sõitis testikatsel teelt välja ja tema Hyundai i20 käis mitmeid kordi üle katuse. Auto oli saanud nii kõvasti muljuda, et Neuville’l ja tema kaardilugejal Nicolas Gilsoulil oli tarvis üle stardipoodiumi kõndida, sest auto oli sel hetkel alles Hyundai mehaanikute käe all kõpitsemisel. Lõuna-Korea autotootja mehaanikud nägid auto kallal kõvasti vaeva, kuid said selle töökorda ja Belgia rallipaar pääses reedel õigel ajal starti.

Viis aastat tagasi oli WRC-sarjas Volkswagenite valitsusaeg ja sarnaselt tavapärasele võttis rallil juhtohjad enda kätte toona ühe MM-tiitli teeninud Sebastien Ogier. Saksamaa autotootja jahtis esimest võitu koduteedel, kuid Ogier käis autoga mitmel korral teelt välja ning viimasel korral sõitis ta liiga suure hooga vastu teepiiret ja oli sunnitud võistluse pooleli jätma.

Volkswageni lootused siiski elasid, sest viimasele päevale läks enam kui minutilise edumaaga esikohal vastu Jari-Matti Latvala. Kohe päeva esimesel katsel sõitis aga ka tema teelt välja ja katkestas ralli viinamarjaväätide keskel. Seeläbi kerkis esimeseks Kris Meeke Citröenil, kes ajas taga oma esimest etapivõitu. Kuid kohe järgmisel katsel sõitis ta oma DS3 WRCga vastu kiviseina ja purustas tagavedrustuse. Ka tema võistlus oli sellega ühelpool.

Nii «kukkus» esikoht sülle Thierry Neuville’le, kes läbi kiuste rallil starti jõudis, kuid selle võidukalt lõpetas. Tegemist oli Hyundai rallitiimi esimese ja ühtlasi Neuville’i esimese MM-etapivõiduga.

Tagasi üles