Eelmisel rallil Tšiilis oli Tänaku esikoht märksa veenvam kui nüüd Portugalis, kuigi kõik tema võidud tulevad üpris sarnase mustri järgi. See tähendab: korralik avapäev, mis annab ülejäänud ralliks soodsa stardipositsiooni, ning seejärel eksimustest hoidumine ja ralli kontrollimine.
Eelnev saab sündida ainult juhul, kui Tänaku juhitav Toyota Yaris püsib esimesest kilomeetrist kuni viimaseni ühes tükis ja on konkurentsivõimeline. Portugalis esines aga paar päris hirmuäratavat probleemi, mis panid vaat et kõik Eesti rallifännid küüsi närima, kuid eestlane oli selgelt kiireim mees, teenides kõige kõrgemal tasemel karjääri üheksanda rallivõidu.
Kuigi üldplaanis sujus Tänaku jaoks kõik plaanipäraselt, ei täitunud tema laupäeval välja öeldud soov, sest meeskonnakaaslast Kris Meeke’i vedasid alt närvid ja meie mees tiimikaaslase toetavat õlga möödunud nädalalõpul tunda ei saanud. Meeke pingutas eelviimasel kiiruskatsel üle, tegi pirueti ja langes Neuville’i selja taha kolmandale kohale, millega purunes Toyota unistus kaksiktriumfist. Draama polnud aga lõppenud, sest punktikatsel patustas Meeke sõiduveaga ja katkestas ralli.
Ogier kerkis omakorda poodiumikohale ja säilitas sarja üldarvestuses liidripositsiooni. Et punktikatsel Meeke katkestas, tegi Tänak oma plaanid ümber. «Otsustasime, et sõidame Ogier’st natuke aeglasema aja, siis ta saab Sardiinias teed avada,» ütles Tänak. «Kui Kris oleks ilusti lõpetanud, siis oleksin ma Sardiinias nõus ise esimene olema, aga kuna see punktide vahe oli nii olematu, siis otsustasime seekord sedapidi,» lisas ta.