Toyota rallimeeskonna peainsener tunnistas, et edu saavutamiseks tuli loovutada unetunde

Karl-Joosep Küngas
Copy
Kalle Rovanperä Toyota Yarise roolis tänavusel Rootsi rallil.
Kalle Rovanperä Toyota Yarise roolis tänavusel Rootsi rallil. Foto: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

Toyota rallimeeskond on teinud imelist tööd, sest alles 2017. aastal taasliituti WRC-sarjaga ja peagi tõsteti pea kohale nii meeskondlik kui ka sõitjate maailmameistritiitel.

Edu jaoks on vaja väga tugevat meeskonda ning nõnda võideti 2018. aastal meeskondlik võidutrofee ja eelmisel aastal tuli Ott Tänak Toyota Yarisega esimese eestlasena rallisarja maailmameistriks. Üks mees, kes kogu edu varju jäi, on peainsener Tom Fowler. Britt avas tagamaid, kuidas ühe eduka auto ehitamine üldse käis.

2016. aastal, 15 kuud enne WRC-sarjaga taasliitumist oli Fowleril ees valge paberileht, kuhu tuli disainida Yarise WRC-masin ja seda äärmiselt kiiresti. «See oli väga suur väljakutse. Esiteks tuli ehitada masin uute reeglite järgi, kuid keegi polnud neid enne kogenudki,» meenutas Fowler. 

Auto valmis ehitamiseks tuli tööd teha sisuliselt iga päev hommikust õhtuni. «Kui saime esimese plaani paika, siis tuli hakata ehitama. Ajakava oli päris pingeline, sest plaanisime valmis masinaga 2017. aastal Monte Carlos rajal olla,» rääkis Fowler. «Töötasime sisuliselt kogu aeg. Tuli teha väga pikki päevi.»

Nii kui Yaris MM-karusselli naasis, oli näha, et tegu on väga kiire masinaga. Esimesel hooajal kimbutas seda vastupidavuse probleemid, kuid aega mööda saadi ka nendest lahti ja tegemist oli kahtuseta kiireima masinaga MM-sarjas.

Nüüd on Tommi Mäkineni juhitaval Toyota rallimeeskonnal koos Tom Fowleriga ees järgmine kiire projekt, sest peagi algab rallimaailmas uus ajastu. Esimene toorik on hübriidmasinast juba valmis, kuid selle arendamisega ei kiirustata, kuna hetkel pole veel kõik tehnilised reeglid selged. Näis, kas Fowler paneb ka järgmise masinaga täkkesse ja Yaris suudab kiiruse-eelised ka seal mängu panna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles