Suninen avas tausta: ega Hyundai mehed niisama R5-autodega lisarallisid ei sõida

Teemu Suninen. FOTO: Sander Ilvest/Postimees Grupp/scanpix Baltics

M-Spordi rallisõitja Teemu Sunineni sõnul pakuvad R5-autod hea sõidukooli järgmise generatsiooni WRC-autode jaoks.

Tallinnas elav soomlane pidanuks järgmisel Portugali etapil sõitma taas WRC-autoga, ent tema koha saab endale Horvaatias suurepärase esituse teinud Adrien Fourmaux. Suninen sellest suurt numbrit ei tee, vaid püüab leida hoopis positiivset. Seda enam, et ta ei jäta rallit vahele, vaid saab Portugalis taas sõita R5-autoga.

«Suurim erinevus WRC- ja R5-autode vahel on keskdiferentsiaal. R5-autol pole seda. Kui sul pole keskdiferentsiaali, siis asfaldirallidel on palju alajuhitavust,» rääkis Suninen, kes sai Horvaatias oma klassis teise ning üldarvestuses kümnenda koha. Selle tulemusega jäi ta rahule.

Veelgi enam on ta rahul, kui mõtleb järgmise hooaja peale, mil autoralli maailmameistrit hakatakse selgitama hübriidautodega. Nimelt pole ka uue põlvkonna autodel keskdiferentsiaali. «Praegu R5-autoga sõitmine aitab mind. Nagu näeme, siis sõidavad Hyundai sõitjad R5-autodega lisarallisid. Ma ei usu, et see on kõik turunduse ja testimise pärast. Ma arvan, et nad koguvad [sellist tüüpi autoga] kilometraaži,» lausus Suninen.

Juba homme ongi Hyundai sõitjad taas võistlustules, kui teevad kaasa Targa Florio rallil. Thierry Neuville ja Ole Christian Veiby sõidavad seal küll WRC-autoga, ent Craig Breeni ohjata on R5-masin.

Tagasi üles
Back