Kõige populaarsemad WRC-uudised aastal 2021

Copy
Ott Tänak näitas kohati tänavu Hyundaiga suurepärast kiirust.
Ott Tänak näitas kohati tänavu Hyundaiga suurepärast kiirust. Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänak ja Martin Järveoja ei võitnud küll tänavu autoralli maailmameistritiitlit, kuid sellest hoolimata paneb WRC-sari Eestis tuksuma sadade tuhandete inimeste südamed. Milliseid WRC-uudiseid loeti 2021. aastal kõige rohkem?

1. Ajalugu tunnistanud Rally Estonia

Kui Eestil on oma MM-etapp, pole mingit põhjust imestada, et selle otseblogi on ka kõige loetum ralliühik! Tänakul läks küll võistlus juba varakult aia taha, aga Kalle Rovanperä tegi ajalugu ning seegi meelitas rallisõpru blogi jälgima.

2. Evans võitis Portugali ralli, Tänak punktikatse

See oli ralli, kus Tänak liikus kindla võidu suunas, kuid pidi purunenud vedrustuse tõttu katkestama. Punktikatse võit oli vaid õrn lohutus.

Ott Tänak ja Martin Järveoja olid MM-etapil Portugalis teel võidu suunas, kuid mehaaniline rike tegi nende lootustega üks-null. Ent kiirus oli suurepärane!
Ott Tänak ja Martin Järveoja olid MM-etapil Portugalis teel võidu suunas, kuid mehaaniline rike tegi nende lootustega üks-null. Ent kiirus oli suurepärane! Foto: Hyundai Motorsport

3. Keenia pakkus draamat, aga koor tõusis pinnale

Esimest korda pärast 2002. aastat WRC-kalendrisse kuulunud Keenia rallil oli sekeldusi omajagu. Kaarte segas ka ühel katsel erinevates kohtades erinevaid mehi seganud vihm, kuid koor tõusis lõpuks pinnale: võitis Sébastien Ogier, kes krooniti hooaja lõpus ka maailmameistriks.

4. Evansi ja Oger'i ülitihe võitlus

Esimest korda MM-kalendrisse kuulunud Horvaatia asfaldiralli võitis Ogier, kes edestas lõpuks meeskonnakaaslast Elfyn Evansit vaid 0,6 sekundit. Vaid kahel MM-rallil on võitja vahe olnud pisem.

5. Jälle läks Tänakul liidrikohalt kõik nihu

Sardiinia MM-rallil juhtis Tänak üldarvestuses 40,5 sekundiga Ogier' ees, kuid 12. katsel sõitis eestlane vastu kivi ja pidi katkestama. Muide, WRC All-Live'is otseülekannet kommenteerinud endine WRC-mees Kris Meeke sõnas, et Tänak ei teinud midagi valesti ja auto ei tohiks sellise asja tõttu katki minna. Enne Sardiiniat kihutati Portugalis, kus Tänak pidi samuti kindlalt liidrikohalt katkestama.

Ott Tänak Sardiinia MM-rallil.
Ott Tänak Sardiinia MM-rallil. Foto: Hyundai Motorsport

6. Tänak domineeris

Hooaja teine MM-etapp Lapimaal kulges Tänaku taktikepi all: ta juhtis esimesest katsest viimaseni ning tõestas, et Hyundai on kiiretel rallidel nobe.

7. Põnev lahing Soome metsade vahel

Jyväskylä ja selle lähistel sõidetud Soome MM-etapi võitis Evans, kes pidas tasavägist lahingut Tänaku ja Craig Breeniga. Eestlane tunnistas, et pingutas maksimaalselt, kuid waleslane jäi kahjuks püüdmatuks.

8. Ogier näitas koduradadel klassi

Hooaja avaetapp Monte Carlos lõppes Ogier' 32,6-sekundilise võiduga Evansi ees. Tulemus pole mingi üllatus, sest sõideti ju ralli suuresti Prantsusmaal Ogier' kodulinna Gapi lähistel.

9. Võit jäi koju

Ajaloo esimese Belgia MM-ralli võitis koduteedel sõitnud Thierry Neuville (Hyundai). Enne tänast maitses belglane viimati võidurõõmu 2020. aastal Monte Carlos.

10. Rovanperä jätkas hea hooga

Pärast Rally Estonia triumfi suutis Toyotat taltsutav Rovanperä tõusta poodiumi kõrgeimale astmele ka Kreekas. Teisena lõpetanud Tänak kaotas talle juba 42,1 sekundit.

Kalle Rovanperä.
Kalle Rovanperä. Foto: Toyota/McKlein/Toyota Gazoo Racing / McKlein

11. Neuville on asfaldil kibe käsi

Belglane Neuville võitis tänavu kaks MM-etappi, mõlemad asfaldil. Oktoobri keskpaigal näitas Hyundai sõitja klassi Kataloonias, edestades Evansit ja Dani Sordot.

12. Ogier kindlustas tiitli

Nii nagu 2020. aastal, selgus ka tänavu maailmameister viimasel etapil Monzas. Ja nii nagu 2020. aastal, tõstis ihaldatud trofee pea kohale Ogier, kelle jaoks oli tegemist viimase täishooajaga MM-sarjas.

13. Kas Hyundai meeskond ütles kogemata välja kurva uudise?

Hyundai rallitiimile jäid Rally Estoniast näppude vahele Breeni teine ja Neuville'i kolmas koht. Oma võistlusjärgses pressiteates sooviti mõistetavalt meestele ka õnne, kuid rallisõpradele hakkas kirjutisest silma hoopis teine rida: et hooaja lõpuni on neli etappi, kuigi toona pidi veel tulema viis rallit. Ent Hyundail oli õigus: tegelikult toimuski pärast Rally Estoniat neli võistlust, sest Jaapan jäi ära.

14. Tänak kihutas Sanremos

Itaalia meistrivõistluste kavva kuulunud Sanremo rallil lõpetas Tänak Neuville'i järel teise kohaga. Vahe jäi vaid 3,9 sekundit, kuid tõsi on ka see, et tollel võistlusel oli tähtis asjade katsetamine, mitte võidukihutamine.

15. Rally Estonial on ühe õnnetus teise õnn

Rally Estonial sõidetud Otepää katse lõpes peaaegu Kooraste külavanema Urmas Kiviranna koduväravas. Rallisõbrast mees plaanis sülle sadanud õnne täiega nautida.

Kooraste külavanem Urmas Kivirand valmistus koos lapselapse Adeelega koduhoovist Rally Estonia kiiruskatset vaatama.
Kooraste külavanem Urmas Kivirand valmistus koos lapselapse Adeelega koduhoovist Rally Estonia kiiruskatset vaatama. Foto: Ülle Harju

16. Neuville pidi kukrut kergendama

Rally Estonial viimase poodiumikoha hõivanud Neuville'i trahviti eelviimase katse ülesõidul toime pandud kiiruse ületamise eest. Lubatud 90 km/h asemel sõitis belglane koguni 190ga.

17. FIA rallidirektor kinnitas WRC-fännidele kurba sõnumit

Rahvusvahelise Autoliidu FIA tänaseks endine rallijuht Yves Matton andis märtsi alguses intervjuu Belgia ralliajakirjale Speed Magazine, kus selgitas, et 2022. aastaks ei liitu WRC-sarjaga ühtegi uut tehasetiimi.

18. Otepää talverallil olid kohal WRC-autod

Veebruaris sõideti Lõuna-Eestis Otepääl talveralli, millest võtsid osa näiteks Tänak ja Neuville. Võit jäi meie mehe nimele, belglane oli teine.

Ott Tänaku stiilinäide Otepää talverallilt.
Ott Tänaku stiilinäide Otepää talverallilt. Foto: Hyundai Motorsport

19. Tänak selgitas katkestamise põhjuseid

Rally Estonia neljandal kiiruskatsel katkestanud Tänak selgitas, et pidi võistluse pooleli jätma, sest tal polnud kahe rehvipurunemise tõttu enam varurehve.

20. Ogier: Eestisse tagasituleku plaani mul pole

Ajakirjanikud uurisid pärast Rally Estoniat Ogier' käest, kas ta kavatseb veel Eestisse võistlema tulla? «Ära iial ütle iial, aga ma usun, et see võimalus on suhteliselt väike. See on kena riik paljude rallifännidega, kes on minuga sõbralikud. See on üks argument, aga tagasituleku plaane pole,» kõlas vastus.

Tagasi üles