Ott Tänak ja Martin Järveoja ei võitnud küll tänavu autoralli maailmameistritiitlit, kuid sellest hoolimata paneb WRC-sari Eestis tuksuma sadade tuhandete inimeste südamed. Milliseid WRC-uudiseid loeti 2021. aastal kõige rohkem?
Kõige populaarsemad WRC-uudised aastal 2021
Kui Eestil on oma MM-etapp, pole mingit põhjust imestada, et selle otseblogi on ka kõige loetum ralliühik! Tänakul läks küll võistlus juba varakult aia taha, aga Kalle Rovanperä tegi ajalugu ning seegi meelitas rallisõpru blogi jälgima.
See oli ralli, kus Tänak liikus kindla võidu suunas, kuid pidi purunenud vedrustuse tõttu katkestama. Punktikatse võit oli vaid õrn lohutus.
Esimest korda pärast 2002. aastat WRC-kalendrisse kuulunud Keenia rallil oli sekeldusi omajagu. Kaarte segas ka ühel katsel erinevates kohtades erinevaid mehi seganud vihm, kuid koor tõusis lõpuks pinnale: võitis Sébastien Ogier, kes krooniti hooaja lõpus ka maailmameistriks.
Esimest korda MM-kalendrisse kuulunud Horvaatia asfaldiralli võitis Ogier, kes edestas lõpuks meeskonnakaaslast Elfyn Evansit vaid 0,6 sekundit. Vaid kahel MM-rallil on võitja vahe olnud pisem.
Sardiinia MM-rallil juhtis Tänak üldarvestuses 40,5 sekundiga Ogier' ees, kuid 12. katsel sõitis eestlane vastu kivi ja pidi katkestama. Muide, WRC All-Live'is otseülekannet kommenteerinud endine WRC-mees Kris Meeke sõnas, et Tänak ei teinud midagi valesti ja auto ei tohiks sellise asja tõttu katki minna. Enne Sardiiniat kihutati Portugalis, kus Tänak pidi samuti kindlalt liidrikohalt katkestama.
Hooaja teine MM-etapp Lapimaal kulges Tänaku taktikepi all: ta juhtis esimesest katsest viimaseni ning tõestas, et Hyundai on kiiretel rallidel nobe.
Jyväskylä ja selle lähistel sõidetud Soome MM-etapi võitis Evans, kes pidas tasavägist lahingut Tänaku ja Craig Breeniga. Eestlane tunnistas, et pingutas maksimaalselt, kuid waleslane jäi kahjuks püüdmatuks.
Hooaja avaetapp Monte Carlos lõppes Ogier' 32,6-sekundilise võiduga Evansi ees. Tulemus pole mingi üllatus, sest sõideti ju ralli suuresti Prantsusmaal Ogier' kodulinna Gapi lähistel.
Ajaloo esimese Belgia MM-ralli võitis koduteedel sõitnud Thierry Neuville (Hyundai). Enne tänast maitses belglane viimati võidurõõmu 2020. aastal Monte Carlos.
Pärast Rally Estonia triumfi suutis Toyotat taltsutav Rovanperä tõusta poodiumi kõrgeimale astmele ka Kreekas. Teisena lõpetanud Tänak kaotas talle juba 42,1 sekundit.
Belglane Neuville võitis tänavu kaks MM-etappi, mõlemad asfaldil. Oktoobri keskpaigal näitas Hyundai sõitja klassi Kataloonias, edestades Evansit ja Dani Sordot.
Nii nagu 2020. aastal, selgus ka tänavu maailmameister viimasel etapil Monzas. Ja nii nagu 2020. aastal, tõstis ihaldatud trofee pea kohale Ogier, kelle jaoks oli tegemist viimase täishooajaga MM-sarjas.
Hyundai rallitiimile jäid Rally Estoniast näppude vahele Breeni teine ja Neuville'i kolmas koht. Oma võistlusjärgses pressiteates sooviti mõistetavalt meestele ka õnne, kuid rallisõpradele hakkas kirjutisest silma hoopis teine rida: et hooaja lõpuni on neli etappi, kuigi toona pidi veel tulema viis rallit. Ent Hyundail oli õigus: tegelikult toimuski pärast Rally Estoniat neli võistlust, sest Jaapan jäi ära.
Itaalia meistrivõistluste kavva kuulunud Sanremo rallil lõpetas Tänak Neuville'i järel teise kohaga. Vahe jäi vaid 3,9 sekundit, kuid tõsi on ka see, et tollel võistlusel oli tähtis asjade katsetamine, mitte võidukihutamine.
Rally Estonial sõidetud Otepää katse lõpes peaaegu Kooraste külavanema Urmas Kiviranna koduväravas. Rallisõbrast mees plaanis sülle sadanud õnne täiega nautida.
Rally Estonial viimase poodiumikoha hõivanud Neuville'i trahviti eelviimase katse ülesõidul toime pandud kiiruse ületamise eest. Lubatud 90 km/h asemel sõitis belglane koguni 190ga.
Rahvusvahelise Autoliidu FIA tänaseks endine rallijuht Yves Matton andis märtsi alguses intervjuu Belgia ralliajakirjale Speed Magazine, kus selgitas, et 2022. aastaks ei liitu WRC-sarjaga ühtegi uut tehasetiimi.
Veebruaris sõideti Lõuna-Eestis Otepääl talveralli, millest võtsid osa näiteks Tänak ja Neuville. Võit jäi meie mehe nimele, belglane oli teine.
Rally Estonia neljandal kiiruskatsel katkestanud Tänak selgitas, et pidi võistluse pooleli jätma, sest tal polnud kahe rehvipurunemise tõttu enam varurehve.
Ajakirjanikud uurisid pärast Rally Estoniat Ogier' käest, kas ta kavatseb veel Eestisse võistlema tulla? «Ära iial ütle iial, aga ma usun, et see võimalus on suhteliselt väike. See on kena riik paljude rallifännidega, kes on minuga sõbralikud. See on üks argument, aga tagasituleku plaane pole,» kõlas vastus.