Tristan Viidas püstitas vormel-BMW talendisarjas rajarekordeid

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas teeb vormel-BMW talendisarjas kiiret sõitu.
Tristan Viidas teeb vormel-BMW talendisarjas kiiret sõitu. Foto: BMW

15-aastane Tristan Viidas püstitas vormel-BMW talendisarja võidusõitudel Magny-Cours’is kaks rajarekordit, kuid võita õnnestus kahest sõidust vaid üks.

Vormel-BMW talendisarja järjekordne treeninglaager peeti eelmisel nädalal Prantsusmaal, endise Prantsuse vormel-1 GP asupaigas Magny-Coursis. Tristan Viidas jäi esimesel testvõistlusel napilt teiseks, kuid võitis kindlalt teise, lühikesel klubirajal peetud võistluse. Mõlemal korral aga jäi tema nimele võidusõidu kiireim ring ning mõlemal korral tähistas see ühtlasi uut rajarekordit.

Esimesel vabatreeningul oli Viidas kõigist kiireim, kuid kvalifikatsioonis kavaldasid mitu konkurenti ta üle ning avasõiduks pidi eestlane leppima neljanda stardikohaga. Võistlussõidus osutusid needsamad konkurendid aga ootamatult aeglaseks ja jäid Viidasele jalgu. Möödasõidud võtsid aega ning alles viiendal ringil õnnestus tal «vabasse vette» pääseda. Liider, lõuna-aafriklane Callan O’Keeffe oli seks ajaks saanud juba rohkem kui viiesekundilise edu ning näis võimatu seda lühikesel võistlusmaal tasa teha.

Ent Viidas näitas, et võimatut pole midagi – üks kiire ring järgnes teisel ning viimasele, 12. ringile minnes oli liidri edu kahanenud poolele sekundile. Möödasõitu jõudis Viidas üritada ainult ühe korra, kahjuks see ebaõnnestus ning leppida tuli teise kohaga, 1,1 sekundit O’Keeffe’ist taga. See-eest jäi Viidase nimele võistluse kiireim ring, sellega lõi ta O’Keeffe’i parimat koguni 0,6 sekundiga ning sai enda nimele ka Magny-Coursi rajarekordi vormel-BMW-klassis.

Teiseks võistluspäevaks koliti ootamatult 2,53-kilomeetrisele klubirajale – selge eesmärgiga näha, kuidas noored võidusõitjad tundmatute oludega kohanevad. Seekord ei andnud Viidas teistele mingit sõnaõigust ja oli kiireim kõigis võistlusfaasides.

Stardijärjekord selgitati seekord super-pole-süsteemis, kus iga võistleja sai teha vaid ühe kiire ringi. Viidas teenis parima stardikoha, ehkki vaid 0,045-sekundilise eduga šveitslase Ralph Boschungi ees.

Ent sellest piisas ja parimalt stardikohalt asus Viidas võidusõitu kohe juhtima. Heast stardist polnud aga suurt kasu, sest kolme ringi järel sõit peatati avarii tõttu. Ent ka kordusstardis ei lasknud Viidas end eksitada, haaras juhtpositsiooni ja kadus konkurentidel lihtsalt eest. Viidas finišeeriski võidukalt, kasvatades üheksa ringiga edu Boschungi ees viiele sekundile. Loomulikult jäi ka kiireim ring (0,6 sekundit parem kui Boschungil) Viidase nimele ning taas märkis see uut rajarekordit.

«Selliste tulemustega on võimatu mitte rahul olla!»rõõmustas Tristani isa Sven Viidas. Tristan Viidas ise aga ütles BMW pressiteenistusele: «Võit oli mulle väike lohutus pärast avasõidu teist kohta. Mul oli stardist saati vaba rada ees ja sain kohe teistega vahe sisse teha. Nii oli väga mõnus sõita ja ma sain täielikult võidusõidule keskenduda.»

Järgmine vormel-BMW talendisarja treeningkogunemine toimub juba sel nädalalõpul Inglismaal Silverstone’is. Seal noored võidusõitjad rajale siiski ei pääse, tegeldakse põhiliselt simulaatoritreeninguga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles