Tristan Viidas saavutas vormel-BMW Grand Finalis teise koha

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas
Tristan Viidas Foto: BMW

Tristan Viidase vormel-BMW hooaeg lõppes möödunud nädalavahetusel Saksamaal Oscherslebenis peetud Grand Finaliga. Kolmes finaalsõidus sai Viidas vastavalt neljanda, teise ja neljanda koha ning teenis sellega 42 silma.

Täpselt sama palju punkte kogus ka Marvin Dienst, kuid kuna sakslasel oli kirjas ka üks sõiduvõit, läksidki üldesikoht ja BMW stipendium talle. Tristan Viidas sai võrdsete punktide juures teise koha.

«Asjaolusid arvestades oli teine koht maksimum, aga kaotada esikoht võrdse punktisummaga – see oli lihtsalt... Tegelikult läks tulemuse vormistamine puhtalt tehnika nahka,» sõnas Tristan Viidase isa Sven Viidas.

Kuna Grand Final toimus Oscherslebenis koos DTM-sarja etapiga, sisaldas päevakava vaid üht 25-minutilist vabatreeningut. Seda võis pidada Viidase trumbiks, sest hooaja kestel on ta uute radadega kohanenud konkurentidest kiiremini. Paraku ütles tema vormeli süütepool üles juba esimese treeningringi alguses. Pooli vahetamiseks kulus ligi 19 minutit ja eestlane sai korras autoga teha vaid ühe kiire ringi.

Kvalifikatsiooni läks ta sisuliselt tundmatule rajale, pealegi veel sissesõitmata piduritega. Seda tausta arvestades võib viiendat kvalifikatsiooniaega pidada lausa üle enda varju hüppamiseks.

Esimene finaalsõit aga läks taas tehnika nahka – seekord, nagu varem Hungaroringil, hakkas jukerdama sidur. Avaringilt tuli Viidas alles seitsmendana, sõit ise aga kujunes tema enda sõnul põhiliselt õppimiseks.

Teises finaalsõidus, mis kahjuks jäi nädalavahetuse ainsaks probleemivabaks stardiks, klappis lõpuks kõik ning ta jõudis finišisse teisena.

Kolmandas stardis tekkisid taas siduriprobleemid, lisaks kustus ka roolil asuv tabloo ning Viidasel polnud kogu sõidu jooksul vähimatki aimu mootori pööretest, pidurirõhkudest, ringi- ja sektoriaegadest ega muudest olulistest parameetritest. Finišis oli ta taas neljas, kolmandast kohast jäi lahutama vähem kui 0,8 sekundit.

Eestlasest võidusõitja-elu aga ei jää luhtaläinud šansi tõttu sugugi seisma, otse vastupidi. Veel sel sügisel seisavad tal ees neli testipäeva Itaalias vormel-Abarthiga ning kolm päeva USAs «Road to Indy» vormeliprogrammi ametlikel testidel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles