Hamilton võtab Schumacheri koha

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Michael Schumacher (vasakul) annab teatepulga Mercedeses üle Lewis Hamiltonile.
Michael Schumacher (vasakul) annab teatepulga Mercedeses üle Lewis Hamiltonile. Foto: AFP/SCANPIX

Vormel-1 sarjas ka «hulluks hooajaks» nimetatud piloodivahetuste karusselli lõi täistuuridel käima Lewis Hamiltoni otsus siduda ennast McLareni meeskonna asemel järgmiseks kolmeks hooajaks Mercedesega, asendades lahkuva Mi­chael Schumacheri.

Britt lahkub seega otsekui teisest kodust, sest ta on olnud McLareni sõitja alates 13. eluaastast ehk kogu oma karjääri jooksul. «On aeg end uues keskkonnas proovile panna, olen väga elevil, et saan oma elus uut peatükki alustada,» sõnas kolm aastat tagasi maailmameistriks tulnud Hamilton oma avalduses. «Mercedes-Benzi pärand mootorispordis on tohutu, nagu ka nende võidukirg. See joon on ka minus ja usun, et võin «hõbenooled» võidule viia. Meie ühine eesmärk on MM-tiitel.» Mercedes maksab talle aastas vähemalt 15 miljonit naela ning annab ka vabamad käed isiklike sponsorlepingute sõlmimisel.

Hamiltoni ja Schumacheri karjäär lõikuvad ajaloos juba teist korda. Kui toona 22-aastane britt 2007. aastaks McLareniga liitus, lükkas tiim lepingu avalikustamist edasi, sest kartis, et see jääb teise teate varju. Konkureerivaks uudiseks oli ei miski muu kui seitsmekordse maailmameistri Schumacheri loobumine. Kolm aastat hiljem oli sakslane siiski rajal tagasi, ent pole endisele särale ligilähedalegi jõudnud.

Paljude kriitikute meelest on just Schumacheri kesine panus suuresti süüdi selles, et Mercedese naasmist võib nimetada pettumuseks. «Veetsin tiimiga toredad kolm aastat, mis ei kulgenud paraku sportlikus mõttes loodetult. Soovin Lewisele kõike head, tiimile aga, et nad saavutaksid selle edu, mille nimel oleme nii palju vaeva näinud,» jäi 43-aastane sakslane ise kommentaarides diplomaatiliseks.

Kui «hõbenoolte» meeskond kolme aasta eest F1-sarjaga taas täismahus liitus, osati vaevalt arvata, et tänaseks on saavutatud vaid viis poodiumikohta ja üksainus võit, mille tõi tänavu Malaisias Nico Rosberg. Tiimide lõpparvestuses saadi kahel aastal neljas koht ja tänavu ollakse alles viiendad, ilma reaalse lootuseta kõrgemale tõusta. Arvestades tiimipealiku Ross Brawni kevadisi sõnu, et selle hooaja miinimumeesmärk on kolmas koht, on tegu olnud ilmselge lati alt läbi jooksmisega.

Realistlikult ennustades ei sekku Hamilton ülima tõenäosusega MM-tiitli konkurentsi ka järgmisel aastal, kuid Mercedes «müüs» lepingu talle maha eeskätt ambitsioonika tulevikuplaaniga – Brawn rajavat samasugust dünastiat nagu eelmise kümnendi algul sarja domineerinud Ferraris. Avapauguna löödi käed kolmekordse maailmameistri Niki Laudaga, kes asub tööle tiimi juhtkonnas.

Õigupoolest sai Hamiltoni otsusest mõni tund varemgi avalikuks teade, et mitmeaastase lepingu teinud Sergio Perez kolib Sauberilt McLarenile Jenson Buttoni kõrvale. «Kasvasin koos lugudega Ayrton Senna võidukatest sõitudest McLareni värvides ja mulle on suur au, et mind Jensoni kaaslaseks valiti,» lausus tänavu Malaisias, Kanadas ja Itaalias poodiumile tõusnud 22-aastane Perez. «Ma ei loo endale illusioone – tegu on väga suure sammuga. Kuid ma olen selleks valmis.»

Just Sauberis võib aga peituda Schumacheri karjääri päästerõngas. On ju sakslane tegelikult varemgi Sauberi roolis võidu kihutanud – seda enne vormel-1 karjääri alustamist sportautode sarjas. Igatahes teatas meeskonna omanik Peter Sauber kiirelt, et Kamui Kobayashile uueks hooajaks paarilise leidmisega ei kiirustata.

Kui aga väljaanne Auto Motor und Sport paar päeva tagasi Sauberilt küsis, kas Schumacherile leiduks tema meeskonnas ruumi, vastas šveitslane kärmelt: «Võtaksin ta otsekohe sõitma.»

Ecclestone soovib saada rohkem raha ja sõnaõigust

Vormel-1 meeskonnad on pahurad sarja juhi Bernie Ecclestone’i peale, kes tahab pideva kulude kokkuhoiu kampaania taustal järgmisest hooajast tõsta stardimaksu ja vähendada tiimide õigusi reeglimuudatustes kaasa rääkida. FIA välja käidud ettepanekus peaks tiimid järgmisel aastal maksma tänavuse 309 000 euro asemel stardimaksuks 500 000 eurot ja lisaks veel 7000 eurot iga tänavu teenitud MM-punkti pealt. See tähendab, et näiteks MM-tabelit juhtiv Red Bull peaks praegu tasuma koguni 4,86 miljonit eurot.

Samuti tahab FIA kahandada sarja komisjoni kuuluvate tiimide arvu kuuele. Praegu on nõukogus hääleõigus kõikidel meeskondadel. Ka tahaksid tiimid, et FIA lisaks järgmise hooaja tingimustesse õiguse osaleda vabatahtlikult kulude kokkuhoiu leppes, mis muutuks alates 2014. aastast kohustuslikuks. Algult nõustusid leppega 10 meeskonda, selles keeldusid osalemast Red Bull ja Toro Rosso.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles