Pärn ja Järveoja stardivad Saaremaal Eesti meistritiitli nimel

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärn Prantsusmaa rallil
Sander Pärn Prantsusmaa rallil Foto: Timo Anis

Sel nädalavahetusel sõidetakse 2013. aasta Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp. Nagu tavaks on saanud, toimub hooajale lõppakordi andmine meretagusel Saaremaal, kus kiviaedade ja kadakate vahel puulehtedest ning vihmast märgadel teedel selgitatakse välja 2013. aasta Eesti autoralli meistrid. Esirattaveoliste autode sarjas asuvad Eesti meistritiitlit püüdma ka Sander Pärn ja Ken Järveoja.

Enne viimast osavõistlust Saaremaal on Pärn – Järveoja esirattaveoliste autode arvestuses liidrikohal. Seitsmepunktilise kaotusega on neil aga kannul kiired konkurendid vennad Rohtmetsad. Siinkohal tuleb ära märkida, et Sander ja Ken hooaja esimesel võistlusel Võru talverallil esirattaveoliste autode arvestuses punkte ei võtnud, kuna mehed olid stardis neljarattaveolise Mitsubishi EVO 9.

Rohtmetsad, kelle istumise all on Citroen C2 R2 MAX esirattaveoline ralliauto, tulevad Saaremaale starti kindla eesmärgiga punktiarvestuses Pärn-Järveojast mööduda. See teeb eelseisva võidusõidu eriti põnevaks ja eeldatavasti ootab pealtvaatajaid ees tõsine võidusõit kuni laupäeva õhtuse poodiumini Kuressaare kesklinnas. «Pinget on tunda ja võiks õelda, et õhus on elektrit,» rääkis Pärn Saaremaa ralli eelõhtul.

«Sel aastal oleme kaasa teinud nii autoralli maailmameistrivõistluste Junior WRC sarja, kuid lisaks oleme osalenud ka kodustel Eesti meistrivõistlustel. Mõlemas sarjas kasutame samasugust võistlusautot, milleks on esirattaveoline 1,6 liitrine Ford Fiesta R2,» rääkis Pärn.

Hetkel autoralli maailmameistrivõistluste Junior WRC punktiarvestuses neljandat kohta hoidev noormees lisas, et sama tüüpi autoga on tervet hooaega oluliselt lihtsam sõita, kui hüpata pidevalt nt esirattaveolisest autost neljarattaveolisse või vastupidi. «Hooaja alguses võttis esirattaveolise autoga taas sina peale saamine veidi aega, kuid tänaseks om kõik vana hästi meelde tuletatud ja oleme jõudnud heasse sõiduvormi,» selgitas Pärn. Hooaegadel 2011 ja 2012 võistlesid Pärn – Järveoja neljarattaveolise Subaruga MM-Motorspordi ridades.

Saaremaa ralli iseenesest ei ole kunagi Pärnale kirssi tordile toonud. «Küll olen pidanud Saaremaalt puuduma kas haiguse tõttu, olen siin katkestanud või on meid kimbutanud mõned muud mured. Loodan siiralt, et sel aastal on ka rallijumal meiega ja meil on erinevalt eelnevatest Saaremaa rallidest ka sportlikku ralliõnne rohkem,» lausus Pärn. «Ootame kõiki fänne ja toetajaid raja äärde meid tagant kannustama. Usun, et tuleb üks kõva lahing ja on, mida vaadata,» lisas ta.

Järjekorras juba 46. Saaremaa ralli saab alguse reede õhtul, mil on plaanis neli lisakatset. Laupäeval sõidetakse veel võidu seitsmel katsel. Esimesi finišeerijaid oodatakse poodiumile Kuressaare kesklinnas kella poole kuueks õhtul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles