Koitla: ma ei julgenud võidust unistadagi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maarja Värv
Copy
Kaspar Koitla (paremal) koos kaardilugeja Andres Otsaga võitu tähistamas.
Kaspar Koitla (paremal) koos kaardilugeja Andres Otsaga võitu tähistamas. Foto: Ray Põder

Täna sõidetud Eesti autoralli meistrivõistluste esimese etapi, Võrumaa talveralli võitsid Kaspar Koitla ja Andres Ots (Mitsubishi Lancer EVO 9). See on neile esimeseks ralli absoluutvõiduks.

Ralli liidrikoht vahetus mitmel korral ja ka teiste poodiumikohtade nimel käis tõsine heitlus.

Esimestel katsetel rallit juhtinud Georg Gross ja Raigo Mõlder (Ford Focus WRC 08) olid sunnitud ralli pärast teist katset pooleli jätma, põhjuseks mootoririke. Liidrikohale tõusid Priit Saluri ja Indrek Lepp (Subaru Impreza), kellele hingasid kuklasse esimest korda neljaveolise autoga rajal olnud Sander Pärn ja Ken Järveoja (Subaru Impreza).

Neljandal katsel tõusid liidrikohale Pärn ja Järveoja, kuid paraku purunes neil kuuendal katsel esimene pooltelg, misläbi kukkusid nad neljandale kohale. Liidriks tõusid Kaspar Koitla ja Andres Ots, kellest 18,6 sekundi kaugusel Läti sõitjad Janis Vorobjovs ning Guntars Zicans (Mitsubishi Lancer EVO X).

Kahel viimasel katsel suutsid Koitla-Ots hoida liidritele väärilist tempot ja võtta Võrumaa talveralli võidu, seda 24 sekundilise eduga konkurentide ees.

«Seda, et ma ralli või N-rühma võidan, ei julgenud ma hommikul küll unistada,» tunnistas Koitla. «Meie jaoks toimis kõik, vaid viimasel kahel katsel, mis sõideti pimedas, ei saanud me kasutada lisatulesid, kuna need ei toiminud. On raske sõnadesse panna, kui rahul me hetkel oleme.»

Võrumaa talveralli teise koha nii absoluutarvestuses kui N-rühmas said Sander Pärn ja Ken Järveoja, kes jätsid viimase katsega selja taha lätlased Vorobjovs-Zicansi, keda edestati finišis 1,8 sekundiga.

«See, et me nii kõrgel kohal lõpetasime ja üldvõidu nimel võitlesime, oli meilegi üllatus,» sõnas Pärn. «Meie eesmärk oli saada siit kogemust neljaveolise autoga, kuid kukkus hoopis paremini välja. Viimastel katsetel ei olnud meil eesmärk püüda Vorobjovsi, pigem hoida Saluri selja taga. Väga rahul oleme.»

Kolmas koht N-rühmas ja absoluudis kuulus Janis Vorobjovsile ja Guntars Zicansile, neljas Priit Salurile ja Indrek Lepale. Viienda kohaga lõpetasid Leedu sõitjad Vytautas Zvedas ja Zilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer EVO 9) ja kuues koht kuulus Aigar Pärsile ja Simo Koskinenile (Subaru Impreza).

Kaheveoliste masinaklassis A7 võtsid võidu Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Honda Civic Type-R), kes edestasid Martin Kangurit ja Kristo Kraagi (Honda Civic Type-R) 1.31. Klassi kolmas koht kuulus David Sultanjatsile ja Jaan Põldsepale (Honda Civic Type-R), kaotust klassivõitjatele tuli 2.54.

A6 ja N3 arvestuse kiireimad olid Egon Kaur ja Mait Laidvee, möödunud aasta N4 meister on tänavu kaheveolise autoga sõitmas, põhjuseks see, et sama autoga (Ford Fiesta R2) sõidetakse ka MM-etappidel WRC Academy sarjas.

Teine koht läks selles klassis Sander Tiislerile ja Mihkel Haugile (Honda Civic Type-R) ja kolmas koht Markus Abramile ja Jarmo Võsale (Honda Civic Type-R).

E-rühma arvestuses kuulus võit Ago ja Kalle Ahule (BMW M3), teine koht läks Lauri Reintamile ja Ilmar Pukile (Lada 2108). Kolmandad oli selles arvestuses Lembit Soe ja Ahto Pihlas (Toyota Starlet).

Tagasi üles