Sebastien Loebile sai Montes saatuslikuks vana reegli järgimine

Sebastien Loeb.

FOTO: Helena El Mokni/Hyundai Motorsport

Mullu Monte Carlos neljandana lõpetanud Sebastien Loeb tuli tänavu starti mõttega trügida poodiumile. Selle asemel oli ta viimasel päeval lähedal hoopis katkestamisele ja peab tänama nupukaid rallifänne, et ta üldse kuuendana finišisse jõudis.

Kuigi klass on igavene, pole aastaid rallimaailma valitsenud Loeb enam sellel tasemel, mis kunagi. Oma jälje on jätnud ka kõrgemast sarjast võetud paus.

Veidi iroonilisel kombel oli aga prantslase metsik kogemustepagas see, mis talle viimasel päeval saatuslikuks sai. «Mul on juba Citroeni päevilt olnud siin reegel, et kui ma Montes rehvivalikus kahtlen, siis kaldun alati pehmema, mitte kõvema segu poole. Arvan, et see oli esimene kord, kui see reegel ei töötanud,» vahendab Autohebdo üheksakordse ilmameistri sõnu. 

«Me ei kaalunud väga naastrehvi ja otsustasime lõpuks võtta viis ülipehmet. Me ei tahtnud [teise] varurehviga masinale lisakaalu tekitada,» selgitas Monte Carlo ralli seitsmekordne võitja. 

«[Tiimipealik] Andrea Adamo kiitis selle samuti meeskonnaga heaks. See näis hea mõte ja olime selles valikus kindlad. Isegi Thierry Neuville arvas samamoodi, kuniks [eesautos sõitnud] Dani Sordo ta ümber veenis. Dani kogemus ja tema viimase hetke otsus oli see, mis nädalavahetuse Hyundai jaoks päästis,» jätkas ta. 

Ralli viimasel päeval küsis tiimipealik Adamo prantslaselt, kas ta soovib startida ka hooaja teisel võidukihutamisel Rootsis. «Vastasin, et kui sul on varuvariant, siis kasuta seda. Ma ei taha meeskonda alt vedada. Tahan olla meeskonnale kasulik. Ma ei oskaks öelda, kes on meist hetkel kasulikum: kas mina, Dani või Craig [Breen]. Minu kogemusi tuleb ära kasutada targalt, kuna meil on ainult üks siht – meeskondlik maailmameistritiitel,» sõnas Loeb lõpetuseks. 

Rootsi MM-ralli peaks toimuma 13.-16. veebruarini, seda juhul, kui kohapeal valitsevad talveralliks sobilikud tingimused. 

Tagasi üles