Taas tõrkuva Hyundaiga võidelnud Tänak sihib Jaapanist ikkagi head tulemust

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Hyundai Motorsport

Kuigi Jaapani ralli reedehommikused katsed Ott Tänaku suunurki ei tõstnud, püsib saarlane ikkagi kõrges mängus. Nelja katse järel leiab ta neljandalt kohalt, poodium on 8,4 sekundi kaugusel.

Kuigi päeva esimene katse jäeti süttinud ja kõigest mõne minuti jooksul maha põlenud Dani Sordo masina tõttu pooleli, õnnestus teisena rajale pääsenud Tänakul katse siiski läbida. Ülemäära õnnelik eestlane katse lõpus polnud, enne teda rajal tuhisenud Kalle Rovanperäle kaotas ta 9,7 sekundit. 

«Keeruline on sõita. Raske ka öelda, mida saab [auto juures] muuta,» lausus Tänak, kellele polnud meele järgi ka katse ikooniliseim osa, ca 380 m pikkune Isegami tunnel. Seda aga põhjusega: «Jäime tunnelis seisma, kuna see oli tolmu täis. Kapoti otsast kaugemale ei näinudki.»

Neljandal katsel – kolmas katse jäeti Sordo intsidendist tulenevalt samamoodi ära – oli Tänaku hoog pealtnäha veidi parem, kuid tegelikult võitles saarlane kogu aja jõuülekande probleemiga. Kiireimale Elfyn Evansile kaotas ta lõpuks 5,9 sekundit ning reede lõunal leidis Tänak ennast seega üldarvestuse neljandalt kohalt (+9,7).

Olgu siinkohal öeldud, et WRC-meestest on lisaks Sordole katkestanud ka Craig Breen, kes sõitis neljandal katsel vastu rajabarjääri. Lisaks on probleemid kimbutanud Sebastien Ogier'd (rehvipurunemine ja kolmeminutiline kaotus) ning Gus Greensmithi (katkine veovõll ja minutiline kaotus).

«Meil õnnestus ikkagi kaks katset lõpuni sõita, seega selles mõttes on ju kõik hästi,» alustas Tänak muige saatel hommikule tagasi vaatamist. «Esimene katse oli väga nõudlik. Üldiselt pigem aeglane, kus aga pidamine muutub pidevalt, mistõttu polnud see üldse lihtne katse. Viimane katse oli vastupidine: pidamist oli rohkem, kuid paiguti oli nähtavusega keeruline. Lisaks oli meil probleeme ka jõuülekandega, kuid kui see kõrvale jättes oli viimasel katsel ilusad juppe.»

Seejärel uuriti Tänakult, mida ta loodab oma Hyundai luigelaulult saada? Eestlaste vastus oli lihtne: «Head tulemust.»

Jaapani ralli üldseis pärast nelja katset:

SS4OA
SS4OA Foto: EWRC
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles