Tänak avaldas lootust, et tema sekeldused on selleks korraks selja taga

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: M-Sport

Kui reede hommikut alustasid Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia ralli liidrikohalt, siis lõunaks olid nad praktiliselt punktikohalt välja pudenenud. 

Meie ekipaaži jaoks hakkasid asjad kiiva kiskuma koha päeva esimesel katsel. Kui esimestes split'ides näitas Tänak konkurentidega võrdset minekut, siis järgmisel hetkel oli ta neist kümme sekundit maas. 

Finišis selgitas saarlane, miks. «Sõidaks nagu loomaaias: esmalt oli üks siga tee peal, seejärel kari sebrasid, kel oli täiesti savi sellest, et meie siin sõitsime,» põhjendas ta 15,2-sekundilist kaotust Sebastien Ogier'le.

Kolmandal katsel ükski väline tegur Tänaku sõitu ei mõjutanud. Küll krimpsutas ta jätkuvalt nina Ford Puma hoo peale. «Jutt on sama, mis eelmistel rallidel. Kiirus pole jätkuvalt veel see, kuid üritan lihtsalt eluga läbi tulla,» sõnas Esapekka Lappile 9,3 sekundit kaotanud saarlane.

Neljandal katsel tabas Tänakut aga katastroof: esiteks purunes ta autol rehv, lisaks oli probleeme Puma mootoriga. «Lihtne jutt: rehv tuli võrdlemisi alguses veljelt maha. Pärast seda oli meil veel ka mootoriga probleem, auto ei saanud piisvalt jõudu,» kostis Tänak pärast enam kui kaheminutilist kaotust.

Lõunases hooldusalas avaldas saarlane ennekõike lootust, et tema looma- ja rehvipurunemise kogemused on selleks korraks selja taga. «Loodame seda. Mul oli hommikul kaasas kaks varurehvi ning ka pärastlõunal võtan riskide maandamiseks kaasa kaks tükki. Samas pole lõppude lõpuks vahet, kas sul on kaasa üks või kaks varu, kui sul tuleb rehvivahetamisele aega kaotada,» lausus saarlane. 

Lisaks oli Tänak veendunud, et katsete teised läbimised tulevad väljakutsuvad. «Pikk [Kedongi] katse võib muutuda päris halvaks, sest seal oli mitmeid pehmeid kohti. Teised kaks olid aga võrdlemisi heas seisus,» lisas ta.

Ralli üldseis pärast 4. katset:

SS4OA
SS4OA Foto: EWRC
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles