FIA jättis Hyundai ja M-Sporti pika ninaga, Mäkinen sai oma tahtmise

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Tommi Mäkinen koos Toyota asepresidendi Shigeki Tomoyamaga.
Tommi Mäkinen koos Toyota asepresidendi Shigeki Tomoyamaga. Foto: WILLIAM WEST/AFP

Juba mõnda aega tagasi otsustas Rahvusvaheline autoliit (FIA), et 2022. aastat minnakse autoralli MM-sarjas üle hübriidtehnoloogiale. Erinevad nüansid vajavad veel täpsustamist, kuid täna langetati oluline otsus jõuallikate osas.

Suurim hirm uue ajastu eel on potentsiaalselt liialt kalliks kujunevad autod. Praegustest võistkondadest soovisid odavamat varianti ehk R5 mootoritel põhinevaid masinaid Hyundai ja M-Sport, Toyota aga eelistas jääda truuks praegusele, kuid kallimale jõuallikale. 

«Nad avastasid, et autod muutuvad liiga kalliks – bla, bla. WRC autod ongi kallid, aga kui tahame R5 autod kiiremaks muuta, ei saa seda teha R5 reeglite järgi. See on fakt. WRC autode puhul on asjad palju keerulisemad. Kui tippsõitjad R5 autodega sõidaks, lendaksid masinatelt rattad alt. Need mehed on harjunud gaas põhjas sõitma,» on Toyota tiimpealik Tommi Mäkinen sõnanud. 

Täna selgus, et soomlane sai oma tahtmise. FIA teatas, et uue tehnoloogia tulekuga säilitakse endine mootor. 

«Ehkki R5 jõuallikas oleks ökönoomsem, siis tekitanuks see küsimus töökindluses, vastupidavuses ja jõudluses,» kirjutab DirtFish. «Lisaks kuluks ühe hooaja jooksul rohkem R5 mootoreid, praegused jõuallikad on vastupidavamad.»

Täpsemalt saad 2022. aasta uuendustest lugeda siit. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles