FIA langetas tähtsa otsuse, ent WRC-tiimidel napib aega

Richard Millener

FOTO: @World/M-Sport

Rahvusvaheline autoliit (FIA) teatas täna, et 2022. aastal startivad masinad jätkavad praeguse jõuallika baasil. Tiimidel napib aga ettevalmistusteks aega.

Lihtsustatul näeb valem ette, et kahe aasta pärast kasutavad autod MM-sarjas ülesõitudel hübriidtehnoloogiat, kuid võidukihutamine jääb esialgu sarnaseks praegusega. Värskeid lahendusi pakub Saksamaa firma Compact Dynamics, kes toodab akud, jõuülekanded ja muu vajaliku kolmele praegusele WRC-tiimile selle aasta lõpuks. 

MM-sarjas kihutav trio - Toyota, M-Sport ja Hyundai - peab seega ootama hooaja lõpuni, et hübriidosasid füüsiliselt auto külge ühendada. Küll aga saab töötada muude nüansside kallal: proovitakse nii uusi käigukasti kui ka vedrustuse seadeid.

«Meil on 12 kuud. Okei, 12 kuud on tore, aga kohutavalt palju tuleb selle ajaga ära teha,» ütles M-Sporti pealik Richard Millener DirtFishile. 

«See ei käi päris nii, et ühendame hübriidi masina külge ja hakkame põrutama. Usun, et selle aasta lõpuks suudame umbes 40% arendustööst ära teha. Väga palju vaeva tuleb näha järgmise hooaja jooksul.»

Britt ei varja, et aega napib: «Esimeste testidega tuvastame kindlasti vigu, mida tuleb siis parandama hakata. Tähtajaga läheb väga kitsaks, eriti arvestades, et esialgse kava järgi peaks töödeks kuluma 15-16 kuud.»

Ta jätkas: «Aga saame hakkama. Väga positiivne on, et kõik tiimid töötavad nüüd koos. Kõik liiguvad ühes suunas.»

Toyota tehnikadirektor lisas: «Hea, et FIA otsuse langetas. Enam pole mõtet arutada, kas see oli õige või vale. Aga tasuks ära märkida, et ega me tegelikult Compact Dynamicist midagi ei tea. Praegu räägime mingisugusest tinglikust asjast. Kui hübriidsüsteemi oma käega katsuda saame, siis hakkavad asjad juhtuma.»

Tagasi üles