Saada vihje

TOP 20 Kõige populaarsemad WRC-uudised aastal 2022

Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja tänavusel Jaapani MM-rallil, kus tehti oma viimane start Hyundaiga.
Ott Tänak ja Martin Järveoja tänavusel Jaapani MM-rallil, kus tehti oma viimane start Hyundaiga. Foto: Bastien Baudin/Hyundai Motorsport GmbH / Austral

Ott Tänak ja Martin Järveoja ei võitnud küll tänavu autoralli maailmameistritiitlit, kuid sellest hoolimata paneb WRC-sari Eestis tuksuma sadade tuhandete inimeste südamed. Milliseid WRC-uudiseid loeti 2022. aastal kõige rohkem?

1. Tänaku teine järjestikune võit

Hyundai rallitiimi jaoks algas hooaeg maruraskelt, kuid aasta teises pooles oldi vaat et kõige kiiremad. Hooaja üheksandal etapil Belgias noppis Tänak võidu, poodiumi kõrgeimale astmele tõusis ta ka asfaldivõistlusele eelnenud rallil Soomes.

2. Tänak alistas koduteedel kihutanud Rovanperä

MM-sarja kõige kiiremal etapil Soomes pidas Tänak ülipõnevat heitlust tänavu maailmameistriks kroonitud Kalle Rovanperäga. Eestlased jäid 6,8 sekundiga peale, kindlustades nõnda oma kolmanda võidu Jyväskyläs ja selle ümbruses sõidetaval rallil.

Martin Järveoja (vasakul) ja Ott Tänak tähistamas triumfi Soomes.
Martin Järveoja (vasakul) ja Ott Tänak tähistamas triumfi Soomes. Foto: Hyundai Motorsport

3. Hyundai esimene kolmikvõit ja Virvese tiitel

Nagu öeldud, oli teine poolaasta Hyundaile märksa etem kui esimene. Selle üheks paremaks näiteks oli Kreeka ralli, kus Lõuna-Korea autotootja tiim hõivas kõik poodiumikohad: võitis Thierry Neuville, kellele järgnesid Tänak ja Dani Sordo. Tänaku teisest kohast olulisemgi oli eestlaste jaoks fakt, et Kreekas krooniti Robert Virves juunioride maailmameistriks.

4. Esimene võit kolmest

Tänak võitis sel hooajal kolm etappi, millest esimene tuli Sardiinias. Kruusarallil oli eestlase ülekaal lõpuks mäekõrgune, sest Craig Breen kaotas talle 1.03,2.

5. Vanus on vaid number passis

MM-hooajale tehti avang Monte Carlos, kus võitlesid võidu eest üheksakordne maailmameister Sébastien Loeb ja kaheksakordne tšempion Sébastien Ogier. Peale jäi toona 47-aastane Loeb, kes on nüüd võitnud 80 MM-etappi.

6. Soomes võitis Tänak, Eestis Rovanperä

Toyota roolikeeraja Rovanperä oli tänavu võimsas hoos. Seda demonstreeris soomlane Lõuna-Eestis kihutatud Rally Estonial, kus edestas lähimat jälitajat Elfyn Evansit 1.00,9.

7. Rovanperä maagiline punktikatse

Horvaatia rallil segas palju kaarte ilm ja rehvipurunemised. Tänak pani viimasel päeval rehvivalikuga täkkesse ning haaras enne punktikatset Rovanperä ees 1,4-sekundilise edu. Ent soomlane jätkas võitlust ja sõitis karjääri ühe parema punktikatse, noppides lõpuks eestlase ees võidu 4,3 sekundiga.

Ott Tänak ja Martin Järveoja Horvaatia MM-rallil.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Horvaatia MM-rallil. Foto: Hyundai Motorsport GmbH

8. Rovanperä 30 punkti

Rovanperä võitis hooaja esimesest neljast rallist kolm. Portugalis tegi soomlane ideaalse võistluse, sest oli lisaks ralli kokkuvõttes parim ka punktikatsel.

9. Närvekõditav algus ja võidukas lõpp

Keenia MM-etapi avakatsel keeras Rovanperä auto peaaegu katusele. Seejärel ei teinud soomlane aga ühtegi suurt viga ning edestas Evansit lõpuks 57,6 sekundit. Olgu öeldud, et Keenia oli märgiline ralli Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja jaoks, sest ta tegi seal oma 100. stardi MM-sarjas.

10. Rovanperä tegi ajalugu

MM-hooaja teises pooles näis vaid aja küsimus, mil Rovanperä kindlustab maailmameistritiitli. Selgus löödi majja Uus-Meremaal, kus soomlasest sai 22 aasta ja ühe päeva vanuselt ralliajaloo noorim tšempion.

Ott Tänak (paremal) ja Kalle Rovanperä Uus-Meremaa ralli poodiumimöllus.
Ott Tänak (paremal) ja Kalle Rovanperä Uus-Meremaa ralli poodiumimöllus. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

11. Hübriidtehnoloogia valmistas Tänakule meelehärmi

MM-hooaja teise etapi Rootsis võitis Rovanperä. Tänak oli pärast viiendat katset liidrist 1,1 sekundi kaugusel, kuid pidi katkestama, sest tema auto hübriidtehnoloogia näitas punast tuld ja sellisel juhul on võistlemine keelatud.

12. Toyota kindlustas teise tiitli

Kataloonia ralliks oli selge, et Rovanperä on maailmameister. Soomlane kindlustas koos Ogier'ga Toyotale Kataloonia asfaldil ka teise tiitli, kui Jaapani autotootja tiim krooniti võistkondlikuks tšempioniks.

13. Tänak lõpetas Hyundai ajastu poodiumil

MM-sarja viimase etapi Jaapanis võitis Thierry Neuville, kellele järgnes Tänak. Tegemist oli eestlase viimase ralliga Hyundaiga.

14. Kohtunikud: Tänak valetas ja saab 1000 eurot trahvi

Rally Estonial sattus Tänak nokatsiskandaali. Nimelt eemaldas ta poodiumitseremoonial MM-sarja promootori peakatte enne rahvushümni mängimist ega pannud seda enam pähe. Ka ei kandnud Tänak nokamütsi pressikonverentsil. Eestlane küll selgitas olukorda, kuid videokordust vaadanud kohtunikud leidsid, et Tänak valetas neile.

15. Rovanperä kinnitas rallimaailma avalikku saladust

Esapekka Lappi sõitis tänavu Toyotaga ning läks üsna kaua aega, enne kui tuli ametlik teade, et soomlane on uueks hooajaks löönud käed Hyundaiga. Enne seda andis aga Rovanperä intervjuu, kus rääkis Lappist kui oma endisest tiimikaaslasest.

Esapekka Lappi kaitseb tuleval aastal Hyundai värve.
Esapekka Lappi kaitseb tuleval aastal Hyundai värve. Foto: hmsgofficial/Twitter

16. Latvala: Hyundai tegi meid lolliks

Toyota rallimeeskonna pealik Jari-Matti Latvala tõdes, et Hyundai lollitas neid Soome MM-etapi testikatsel. «Tagantjärele tuleb mõelda, kas ralli testikatsel mängiti meiega osavat taktikamängu, kui auto kohta jagati veidi vastukäivaid kommentaare. Või äkki oli nii, et nende auto oli parem, kuid nad võtsid testikatset rahulikult. Meid lollitati natukene,» lausus soomlane.

17. Tänaku võimalik tulevikuvariant

Tänaku otsus lahkuda hooaja lõpus Hyundai rallitiimist käivitas tema tuleviku kohta spekulatsioonidelaine. DirtFishi ajakirjanik David Evans käis välja variandi, et 2019. aasta maailmameister keskendub oma tiimile RedGrey.

18. Latvala vihjas saladusele, mida rallifännid juba aimasid

Toyota rallimeeskonna pealik Jari-Matti Latvala teatas novembris, et ilmselt tuleb meeskonna koosseisus muudatusi. Hiljem selgus, et Lappi liitus Hyundaiga ja Takamoto Katsuta tuuakse Toyota põhitiimi vihmavarju alla.

19. M-Sporti tabas Rally Estonia ajal lein

M-Spordi niigi keeruline Rally Estonia – kolm nende neljast sõitjast katkestasid – muutus veelgi nukramaks, kui meeskond sai teada, et siitilmast on lahkunud nende omaniku Malcolm Wilsoni ema Pearl.

20. Portaal: Tänak istuvat Fordi rooli ja seda Eesti tiimiga

Hispaania väljaanne Revista Scratch kirjutas, et Tänak saab tuleval aastal endale uue suursponsori, kolides energiajoogi firma Monster mütsi alla, kelle toel istuks eestlane M-Spordi Ford Puma Rally1 rooli. Auto valmistaks ette Tänaku ja Markko Märtini ühine ettevõte RedGrey Team. 

Detsembris selgus, et Tänak taltsutab tõepoolest Pumat, aga eestlane liitus M-Spordiga.

Ott Tänak 2017. aastal M-Spordi värvides.
Ott Tänak 2017. aastal M-Spordi värvides. Foto: @World Media Agency/M-Sport
Tagasi üles