Ott Tänak ja Martin Järveoja ei võitnud küll tänavu autoralli maailmameistritiitlit, kuid sellest hoolimata paneb WRC-sari Eestis tuksuma sadade tuhandete inimeste südamed. Milliseid WRC-uudiseid loeti 2022. aastal kõige rohkem?
TOP 20 ⟩ Kõige populaarsemad WRC-uudised aastal 2022
Hyundai rallitiimi jaoks algas hooaeg maruraskelt, kuid aasta teises pooles oldi vaat et kõige kiiremad. Hooaja üheksandal etapil Belgias noppis Tänak võidu, poodiumi kõrgeimale astmele tõusis ta ka asfaldivõistlusele eelnenud rallil Soomes.
MM-sarja kõige kiiremal etapil Soomes pidas Tänak ülipõnevat heitlust tänavu maailmameistriks kroonitud Kalle Rovanperäga. Eestlased jäid 6,8 sekundiga peale, kindlustades nõnda oma kolmanda võidu Jyväskyläs ja selle ümbruses sõidetaval rallil.
Nagu öeldud, oli teine poolaasta Hyundaile märksa etem kui esimene. Selle üheks paremaks näiteks oli Kreeka ralli, kus Lõuna-Korea autotootja tiim hõivas kõik poodiumikohad: võitis Thierry Neuville, kellele järgnesid Tänak ja Dani Sordo. Tänaku teisest kohast olulisemgi oli eestlaste jaoks fakt, et Kreekas krooniti Robert Virves juunioride maailmameistriks.
Tänak võitis sel hooajal kolm etappi, millest esimene tuli Sardiinias. Kruusarallil oli eestlase ülekaal lõpuks mäekõrgune, sest Craig Breen kaotas talle 1.03,2.
MM-hooajale tehti avang Monte Carlos, kus võitlesid võidu eest üheksakordne maailmameister Sébastien Loeb ja kaheksakordne tšempion Sébastien Ogier. Peale jäi toona 47-aastane Loeb, kes on nüüd võitnud 80 MM-etappi.
Toyota roolikeeraja Rovanperä oli tänavu võimsas hoos. Seda demonstreeris soomlane Lõuna-Eestis kihutatud Rally Estonial, kus edestas lähimat jälitajat Elfyn Evansit 1.00,9.
Horvaatia rallil segas palju kaarte ilm ja rehvipurunemised. Tänak pani viimasel päeval rehvivalikuga täkkesse ning haaras enne punktikatset Rovanperä ees 1,4-sekundilise edu. Ent soomlane jätkas võitlust ja sõitis karjääri ühe parema punktikatse, noppides lõpuks eestlase ees võidu 4,3 sekundiga.
Rovanperä võitis hooaja esimesest neljast rallist kolm. Portugalis tegi soomlane ideaalse võistluse, sest oli lisaks ralli kokkuvõttes parim ka punktikatsel.
Keenia MM-etapi avakatsel keeras Rovanperä auto peaaegu katusele. Seejärel ei teinud soomlane aga ühtegi suurt viga ning edestas Evansit lõpuks 57,6 sekundit. Olgu öeldud, et Keenia oli märgiline ralli Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja jaoks, sest ta tegi seal oma 100. stardi MM-sarjas.
MM-hooaja teises pooles näis vaid aja küsimus, mil Rovanperä kindlustab maailmameistritiitli. Selgus löödi majja Uus-Meremaal, kus soomlasest sai 22 aasta ja ühe päeva vanuselt ralliajaloo noorim tšempion.
MM-hooaja teise etapi Rootsis võitis Rovanperä. Tänak oli pärast viiendat katset liidrist 1,1 sekundi kaugusel, kuid pidi katkestama, sest tema auto hübriidtehnoloogia näitas punast tuld ja sellisel juhul on võistlemine keelatud.
Kataloonia ralliks oli selge, et Rovanperä on maailmameister. Soomlane kindlustas koos Ogier'ga Toyotale Kataloonia asfaldil ka teise tiitli, kui Jaapani autotootja tiim krooniti võistkondlikuks tšempioniks.
MM-sarja viimase etapi Jaapanis võitis Thierry Neuville, kellele järgnes Tänak. Tegemist oli eestlase viimase ralliga Hyundaiga.
Rally Estonial sattus Tänak nokatsiskandaali. Nimelt eemaldas ta poodiumitseremoonial MM-sarja promootori peakatte enne rahvushümni mängimist ega pannud seda enam pähe. Ka ei kandnud Tänak nokamütsi pressikonverentsil. Eestlane küll selgitas olukorda, kuid videokordust vaadanud kohtunikud leidsid, et Tänak valetas neile.
Esapekka Lappi sõitis tänavu Toyotaga ning läks üsna kaua aega, enne kui tuli ametlik teade, et soomlane on uueks hooajaks löönud käed Hyundaiga. Enne seda andis aga Rovanperä intervjuu, kus rääkis Lappist kui oma endisest tiimikaaslasest.
Toyota rallimeeskonna pealik Jari-Matti Latvala tõdes, et Hyundai lollitas neid Soome MM-etapi testikatsel. «Tagantjärele tuleb mõelda, kas ralli testikatsel mängiti meiega osavat taktikamängu, kui auto kohta jagati veidi vastukäivaid kommentaare. Või äkki oli nii, et nende auto oli parem, kuid nad võtsid testikatset rahulikult. Meid lollitati natukene,» lausus soomlane.
Tänaku otsus lahkuda hooaja lõpus Hyundai rallitiimist käivitas tema tuleviku kohta spekulatsioonidelaine. DirtFishi ajakirjanik David Evans käis välja variandi, et 2019. aasta maailmameister keskendub oma tiimile RedGrey.
Toyota rallimeeskonna pealik Jari-Matti Latvala teatas novembris, et ilmselt tuleb meeskonna koosseisus muudatusi. Hiljem selgus, et Lappi liitus Hyundaiga ja Takamoto Katsuta tuuakse Toyota põhitiimi vihmavarju alla.
M-Spordi niigi keeruline Rally Estonia – kolm nende neljast sõitjast katkestasid – muutus veelgi nukramaks, kui meeskond sai teada, et siitilmast on lahkunud nende omaniku Malcolm Wilsoni ema Pearl.
Hispaania väljaanne Revista Scratch kirjutas, et Tänak saab tuleval aastal endale uue suursponsori, kolides energiajoogi firma Monster mütsi alla, kelle toel istuks eestlane M-Spordi Ford Puma Rally1 rooli. Auto valmistaks ette Tänaku ja Markko Märtini ühine ettevõte RedGrey Team.
Detsembris selgus, et Tänak taltsutab tõepoolest Pumat, aga eestlane liitus M-Spordiga.