Eestis palavalt armastatud autoralli on Postimehe spordirubriigi lugejate vaieldamatu lemmik. Millised 25 WRC-rubriigi artiklit olid aga tänavu kõige loetumad?
Postimehe loetumad WRC-artiklid aastal 2020 (1)
Hooaja kolmas MM-etapp Mehhikos sai koroonapandeemia tõttu enneaegse lõpu, sest segane olukord ja võimalikud väga ranged reisipiirangud algatasid võidujooksu koju. Sellest hoolimata sai rallil aga võitja selgitatud ja punktid jagatud.
MM-hooaja avaetapp Monte Carlos oli mitmel põhjusel märkimisväärne: Thierry Neuville ja Elfyn Evans pidasid põnevat heitlust esikoha nimel ning Ott Tänak ja Martin Järveoja tegid võistluse alguses hirmuäratava avarii.
Evans juhtis Rootsis algusest peale. Tõsi, sellest enam räägiti rallil viimase katsega Ogier' skalbi võtnud Kalle Rovanperäst ja faktist, et svenssonite maal jäi olematute talveolude tõttu sõitmata vaat et pool võistluskilometraažist.
Rally Estonia ajal tegid väljaannete spordirubriigid igasugu rekordeid. Huvi Eesti esimese MM-ralli kohta oli tohutu ning sellele aitas kaasa Tänaku ja Järveoja triumf.
5. Tänak pani raskele võistlusele ilusa punkti, Ogier loovutas viimase katsega Neuville´ile teise koha!
Valitseva maailmameistri Tänaku jaoks läks Sardiinia MM-etapp vedrustuseprobleemi tõttu laias laastus lörri. Poodiumivõitlus oli aga vägagi põnev, sest esikolmik mahtus vaid 6,1 sekundi sisse.
MM-hooajale tõmmati joon alla detsembri alguses Monzas, kus oli draamat rohkem kui rubla eest, sest tiitlisoosik Evans sõitis rajalt välja ja andis kõik trumbid Ogier' kätte.
Ka Türgis pidi Tänak maadlema tehniliste probleemidega ning roolisüsteemiprobleemi tõttu tuli tal katkestada. Hädas oli ka Ogier, kes pidi eelviimasel katsel mootorijama tõttu raja äärde jääma.
Mõned Rally Estonia ajal Lõuna-Eestis valitsenud majutushinnad ajasid fännid tagajalgele. Eriti häälekalt võtsid sõna tänavu koroonapandeemia tõttu MM-rallita jäänud soomlased.
Hyundaiga esimest MM-rallit sõitnud Tänak ja Järveoja kihutasid Monte Carlo neljandal kiiruskatsel rajalt välja. Nende avarii oli küll šokeeriv, kuid õnneks pääsesid eestlased puhta nahaga.
Türgi ralli esimesel päeval tekitas parajalt pahameelt eessõitja tolmus kihutamine. Kolmeminutiline stardivahe polnud tolmu kadumiseks piisav ning mitmed piloodid ei jätnud oma arvamust enda teada.
Rally Estonial valitsesid teeolud, mis üllatasid ka kohalikke sõitjaid. Tänaku sõnul polnud tingimused teps mitte kerged.
Rally Estonia sai kiidusõnu vaat et igalt poolt. Hosiannat laulis ka eestlastele sedavõrd olulise M-Spordi omanik Malcolm Wilson, kes kaes võistlust koha pealt.
Tänaku kaardilugeja Järveoja rääkis pärast Monte Carlos toimunud raskest avariist.
Postimees pakkus hooaja vältel rallisõpradele võimalust vaadata MM-sarja ülekandeid eestikeelse kommentaariga meie veebiportaalist. Hooaja viimase etapi ülekanded olid vägagi menukad.
Monte Carlos raske väljasõidu teinud Tänak selgitas, et avariikohas oli võimalik võita aega, mistõttu tuligi seal gaasi vajutada.
Ka Sardiinia MM-ralli otseülekanded olid Postimehe veebiportaali külastajate seas populaarsed.
Türgi MM-ralli lõppes kõige paremini Evansile, kes polnud ränkraskel katsumusel küll kõige kiirem, aga võttis võistlust külma kõhuga ning suutis konkurentide ebaõnnest või vigadest kasu lõigata.
Rally Estonial tundus, et kellel ei purunenud rehv, sõitis liiga rahulikult või oli sündinud õnnesärgis. «Katsete keskmine kiirus ulatus umbes 130 km/h, mis tegi Rally Estoniast ühe uue asjastu WRC-sarja kiirema ralli. Võistlusele lisasid vürtsi lugematul arvul hüppeid ja nukke. Maandumisel said rehvid vatti, lisaks segasid kaarte teedele tekkinud rööpad,» selgitas MM-sarjale rehve tarninud Michelini ralliprogrammi juht Arnaud Remy.
Paar päeva enne hooaja algust olid selged 14 tänavu MM-sarjas WRC-autoga kihutavat roolikeerajat, kellest kõik ei teinud kaasa täishooaega. Postimees uuris, kui vanalt debüteerisid need 14 sõitjat WRC-autoga MM-sarjas.
Rally Estonia teed pidanuksid olema üsnagi rehvisõbralikud, kuid nii mõnegi masina jalavarjud ei pidanud vastu. Tipptegijatest olid hädas Tänak, Rovanperä ja Evans.
Tommi Mäkinen on alates 2017. aastast juhtinud WRC-sarjas Toyota meeskonda, kuid alates järgmisest hooajast ta annab koha üle Jari-Matti Latvalale. Pärast Monza rallit tegi soomlane terava torke Hyundai ja nende tiimipealiku Andrea Adamo taktika suunas.
Rallisõitja Roland Poomi sõnul on pärast sellist õnnetust, nagu oli Tänakul ja Järveojal Monte Carlos, kõige tähtsam saada esimesel võimalusel tagasi rajale.
Toyota rallimeeskonna pealik Tommi Mäkinen tegi pärast Monte Carlo rallit tahtlikult või tahtmatult torke Toyota endiste sõitjate Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke’i pihta.
Autoralli valitsev maailmameister Ott Tänak andis mõista, et Rahvusvaheline Autoliit FIA ja MM-sarja turunduspoole eest hoolitsev WRC Promoter peavad töötama välja kindla plaani, mis kaitseks sportlasi ja meeskonnaliikmeid maailmas leviva koroonaviiruse eest.
Tänak andis koroonapandeemia ajal intervjuu Adamole. Meestel jätkus jututeemat pooleks tunniks ning muuhulgas andis eestlane vastuse, mis tunne on olla Ott Tänak Eestimaal.